۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۴۹
سیامند-رحمان-تنها-با-نظر-مربیان-خود-رکورد-جدیدی-را-در-آلماتی-ثبت-خواهد-کرد
پیش از آغاز مسابقات وزنه برداری آلماتی - قزاقستان، سیامند رحمان هنوز از برنامه خود برای رکورد زنی سخنی به میان نیاورده بود. وی در مسابقات اینچئون 2014 رکورد جهانی را در گروه وزنی 107 کیلوگرم جابجا نموده بود.




رحمان این شانس را دارد تا بتواند وزنه 300 کیلوگرمی را بالای سر برد؛ کاری که می تواند آن را در همین مسابقات انجام دهد.
البته وی برای این کار عجله ای ندارد چرا که در حال حاضر رکوردار وزنه 292 کیلوگرمی است. در مسابقات گذشته قهرمانی جهان دوبی نیز سیامند به سراغ وزنه 300 کیلوگرمی نرفت. رحمان برای جایگزینی آن تنها به زدن وزنه 285 کیلوگرمی اکتفا نمود.

در مسابقات جهانی دوبی 2014 توانست بالاتر از هم تیمی خود منصور پور میرزایی قرار گیرد. رحمان به آسانی توانسته است تا الان بهترین وزنه بردار IPC باشد. در آن مسابقات سیامند با 25 کیلوگرم بیشتر توانست از منصور پور میرزایی پیشی گیرد.

پس از آن مسابقات وی توانست رکورد خود را در بازیهای پارا آسیایی اینچئون 2014 کره جنوبی سه مرتبه جابجا نماید. رحمان در مرحله نهایی تنها 8 کیلوگرم با وزنه 300 کیلویی فاصله داشت. با این اوصاف به نظر می رسد وی عجله ای برای جابجایی رکورد خود نداشته باشد، البته باید منتظر ماند و تاکتیک وی را در مسابقات آلماتی دید.

وی در مصاحبه اخیر خود گفته است: " تغییر رکورد در مسابقات بستگی به نظر مربیان دارد. سال جاری برای ورزشکارانی که قصد حضور در بازیهای ریو را دارند سال سرنوشت سازی است."

همه چیز در راستای ریو 2016 است
برای رحمان هیچ چیز به اندازه کسب مدال طلا اهمیت ندارد. وی در بازیهای لندن 2012 توانست در گروه 100 کیلو در جایگاه نخست قرار گیرد. از آن سال به بعد رحمان نه تنها قوی تر شده است، بلکه همچنان مشتاق برد در مسابقات است.

در واقع هر چه به بازیهای سال بعد نزدیک می شویم این حس در ما بیشتر تقویت می شود که سال آینده قهرمانی را خواهیم داشت که توانسته دوبار قهرمان بازیهای پارالمپیک شود.

وی اعلام داشته است: " همه هدف من ریو 2016 خواهد بود؛ جایی که قصد زدن وزنه بالای 300 کیلوگرمی را دارم تا رکوردی بی سابقه را از آن خود نمایم. آرزوی من تصاحب رکوردی تاریخی حول 305 تا 310 کیلوگرم است تا به قولی که داده ام جامه عمل بپوشانم. "

بهره گیری از سیستم حمایتی قوی
رحمان معتقد است تا زمانی که از سوی مربیان، خانواده و دوستان حمایت می شود، می تواند به اهداف خود دست یابد. وی در این رابطه می افزاید: " در اردوها، همواره از راهنمایی مربیان و پرسنل همراه بهره مند هستم. به طور کلی حامیان اصلی من را خانواده ام تشکیل می دهند و هیچگاه نمی توانم محبت آنها را فراموش نمایم. لطفی که آنها در حق من اداء نموده اند را نمی توان با هیچ چیزی در دنیا مقایسه نمود."

 چنانچه رحمان بتواند وزنه 300 کیلوگرمی را بزند، باز هم وی در این نقطه متوقف نخواهد شد.

وی عقیده دارد می تواند رکورد جهانی ورزشکاران سالم را نیز تغییر دهد. حتی امیدوار است روزی بتواند وزنه 400 کیلوگرمی را بالای سر ببرد.   
کد خبر : ۷۹۹
اشتراک در