۷ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۱۲
گزیده-ای-از-مطالب-ماهنامه-پارالمپیک
IPC  برنامه استراتژیک چهار ساله خود را منتشر نمود:
 IPCآخرین برنامه استراتژیک خود را برای سالهای 2015 الی 2018 منتشر نمود. این برنامه بدنبال تحکیم رشد مستمر بازیهای پارالمپیک است تا هر چه بیشتر بتواند مشارکت در ورزش معلولین و آگاهی از برند پارالمپیک را ارتقاء دهد.

شبکه تلویزیونی NHK حق پخش بازیهای پارالمپیک را در اختیار گرفت:
IPC در اطلاعیه ای اعلام نمود شبکه تلویزیونی NHK ژاپن تا سال 2024 حق پخش بازیها را در اختیار خواهد داشت. این توافقنامه در تاریخ پخش بازیهای پارالمپیک بی سابقه بوده است. این توافقنامه حق پخش بازیهای پیونگ چانگ 2018، توکیو 2020 و بازیهای 2022 و 2024 را نیز در بر می گیرد.

شبکه تلویزیونی WOWOW برای ورزشکاران پارالمپیکی فیلم مستند می سازد:
IPC طی توافقنامه ای 5 ساله با این شبکه کابلی در صدد ساخت فیلمهای مستند برای ورزشکاران معلول تا آغاز بازیهای توکیو 2020 است.

ورزشکار ایرانی بدلیل تخلف از قوانین مبارزه با دوپینگ از شرکت در میادین ورزشی معلق شد:
احمد استواریان، ورزشکار پرتابی برای چهار سال از شرکت در بازیها محروم شد. وی بدلیل نتیجه مثبت مسابقات دوومیدانی فزا - دوبی دوران محرومیتش از تاریخ 25 فوریه 2015 ( 6/12/93) آغاز شده است.

لبنان اولین مراسم روز ملی پارالمپیک را جشن گرفت:
کمیته پارالمپیک لبنان در شهر بیروت در تاریخ 11 ژوئن ( 21 خرداد) مراسم روز ملی پارالمپیک را برگزار نمود. این مراسم با حضور ورزشکاران معلول در میان مردم برگزار شد. این مراسم با حمایت شرکت اپراتور موبایل ملی این کشور برگزار شد. در این مراسم تیم بسکتبال با ویلچر مراسم نمایش را انجام داد. تیمهای فوتبال 5 نفره و دوچرخه سواران نیز در این مراسم هنرنمایی نمودند. باشگاههای عضو کمیته پارالمپیک لبنان و انجمن رفاه لبنان برای معلولین نیز حضور داشتند.
راندا بری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مراسم حضور نداشت، لیکن دبیر کل به نمایندگی از وی ایراد سخنرانی نمود.
دبیر کل این کمیته بیان داشت: "همگان بر این باورند که معلولین، افرادی با نیازهای خاص هستند ولی اینطور نیست و آنها در واقع افرادی با توانائیهای خاص هستند."
 در این مراسم شخصیتهایی از دانشگاه لبنان، سرهنگ سامی بسیل به نمایندگی از فرمانده کل ارتش، سرتیپ دوم الی الدیک به نمایندگی از دبیر شورای امنیت، سرتیپ دوم عباد و محمد کوایات به نمایندگی از مدیر کل ورزش جوانان حضور داشتند.


رئیس شورای عالی استانها با مسئولین کمیته ملی پارالمپیک ایران دیدار نمود:
دکتر بصیری پور رئیس این شورا با آقای ماندگار فرد؛ دبیر کل کمیته ملی و آقای هادی زاده؛ دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک دیدار نمودند و در مورد نحوه حمایت بیشتر از ورزش معلولین بحث و تبادل نظر نمودند.

از مدالهای مسابقات آزاد آسیایی وزنه برداری 2015 IPC رونمایی شد:
این مسابقات قرار است در شهر آلماتی – قزاقستان طی 5 روز از تاریخ 26 الی 30 جولای 2015 ( 4 الی 8 مرداد 94) برگزار شود. این مسابقات بطور زنده از تارنمای رسمی مسابقات در دسترس همگان می باشد.

روسیه قهرمان مسابقات فوتبال 7 نفره انگلستان شد:
مسابقات فوتبال 7 نفره انگلستان با قهرمانی تیم روسیه در مقابل اکراین خاتمه یافت. برزیل توانست با شکست هلند به عنوان سومی این مسابقات دست پیدا کند.
کد خبر : ۷۹۸
اشتراک در