۶ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۳۳
مربی-تیم-ملی-تیروکمان-جانبازان-و-معلولان-کمانداران-در-مسابقات-آلمان-مجوز-ورود-به-ریو-را-خواهند-گرفت
مربی تیم ملی تیر وکمان جانبازان و معلولان از برگزاری مسابقات جهانی آلمان که در شهریور ماه برگزارمی شود خبرداد و گفت: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو برگزار می شود و کمانداران تیم ملی برای اول شهریورماه به آلمان اعزام می شوند.

غلامی مطلق در گفت و گو با روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: در حال حاضر کمانداران تیم ملی با حضور در اردوهایی که به صورت فشرده از فروردین ماه امسال برگزار شده است خود را برای حضور در این مسابقات آماده می کنند.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین اردوی آمادگی برای تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولان اظهارداشت: تا کنون 4 اردو برگزار شده و تیم ملی هر 12 روز در اردو بوده اند و پس از چند روز استراحت اردوی بعدی شروع می شود. پنجمین اردو هم از 5 تا 11 مردادماه در حال برگزاری است.

مربی تیم ملی تیر وکمان جانبازان و معلولان ادامه داد: تورنمنت بین المللی تیروکمان معلولان جمهوری چک برای ورزشکاران خیلی خوب بود و باعث شد که ضعف ها و کاستی های تیم مشخص شود و تجربه کسب کنند. الان که در  اردو هستیم سعی در برطرف شدن این کمبودها داریم. در واقع این اردوها باعث می شود که ملی پوشان به آمادگی لازم از نظر روحی و روانی برسند.

غلامی افزود: درمسابقات چک از نظر رکورد در سطح خوبی قرار داشتیم اما برخی مسائل مانند هیجان و استرس وشرایط آب وهوایی باعث شد خوب رکورد نزنند. سمیه عباسپور و ابراهیم رنجبر خیلی خوب رکورد می زدند اما فرزانه عسگری و مجید کاکوش دچار اضطراب مسابقه شدند. با اینکه در اردوها خیلی عالی بودند اما در رقابت های چک نتوانستند خوب رکورد بزنند البته رکوردهایی هم که زدند قابل پذیرش بود.

وی اضافه کرد: در مسابقات آلمان محدثه کهنسال و زهرا نعمتی هم حضور خواهند داشت. کهنسال به تازگی وارد تیم ملی شده اند که با تمرینات مداوم بیشتر با او کار خواهیم کرد.

مربی تیم ملی تیر وکمان جانبازان و معلولان تصریح کرد: به تیم ملی بسیار خوشبینم و امیدوارم که بتوانند به نتایج خوبی برسند. همه تلاش ما مربیان براین است که از جنبه های مختلف با بچه ها کارکنیم و با برنامه ریزی هایی که انجام شده همه اعضای تیم در شرایط خوب بسر می برند.

وی با اظهار با امیدواری به عملکرد تیم ملی تیر و کمان گفت: مطمئن هستم که 90 در صد تیم  بتواند کسب سهمیه کند. تیم ملی تیرو کمان تاکنون در هیچ مسابقه ای کسب سهمیه نداشته است و مسابقات آلمان اولین مسابقه برای کسب سهمیه پارالمپیک است که از حساسیت بالایی برخوردار است. مسابقات بعدی هم مسابقات آسیایی است که در تایلند برگزار می شود آنجا هم برای کسب سهمیه است.

غلامی خاطرنشان کرد: در پارالمپیک ریو  امیدواریم که در ماده ریکرو و کامپوند بتوانیم به مدال برسیم. از آنجایی که این رشته جزو رشته های گران و هزینه براست به همین دلیل نبود تجهیزات یا به روز نبودن تجهیزات مشکلاتی است که ورزشکاران با آن مواجه هستند. خود فدراسیون هم از نظر مالی در مضیقه است. و برخی از ورزشکاران خودشان تجهیزاتشان تهیه می کنند. امیدوارم این رشته هم مانند دیگر ورزش های جمعی بتواند پشتوانه مالی داشته باشد تا این قبیل مشکلات برطرف شود.

کد خبر : ۷۹۶
اشتراک در