۴ اَمرداد ۱۳۹۴ ۱۱:۱۷
از-نشانهای-بازیهای-المپیک-و-پارالمپیک-توکیو-2020-رونمایی-شد
نشان این بازیها الهام بخش علامت برابری در جهان است.

در روز 4 مرداد ماه از نشانهای رسمی بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 رونمایی شد. چشم انداز این بازیها را می توان در در بطن این نشانها یافت.

آقای موری، رئیس بازیهای توکیو 2020 در این رابطه اعلام داشت: " زمانی که همه جهان دور هم جمع می گردند، همه با هم احساس یک تیم را خواهیم داشت. باید اذعان نمائیم که همه در جهان با یکدیگر برابرند؛ در کنار یکدیگر معنای واقعی با هم بودن را خواهیم آموخت.

نشان این بازیها سمبلی برای نشان دادن قدرت یکپارچگی است. رنگ مشکی ستون مرکزی بیانگر تنوع است، ترکیبی از همه نژادهای مختلف جهان است.

شکل دایره بیانگر جهانی فراگیر است که در آن همه یکدیگر را قبول دارند. رنگ قرمز نشانگر قدرتی است که در قلب همه ما می طپد.

این علائم با یکدیگر نشانهای بازیهای المپیک و پارالمپیک را شکل می دهند. نشان المپیک توکیو 2020  برگرفته از حرف T از عبارت "تیم فردای توکیو" است.

 

 


بیائید با یکپارچگی در این نشانها بازیهای المپیک و پارالمپیک را برای داشتن جهانی برتر و روشن تر برگزار نمائیم."

 آقای موری در ادامه اظهار داشت: " لحظه ای که همه ما منتظر بودیم فرا رسیده است. نشان های بازیهای توکیو 2020 اثری خارق العاده و هنری است که آمال و هدف نهایی ورزشکاران سراسر جهان را که همان میل به رسیدن به هدف است را نشان می دهد – برای همین منظور است که آنها در بازیهای المپیک و پارالمپیک شرکت می نمایند. 

سمبلی در پشت همه این نشانها در کشور ژاپن وجود دارد که می تواند همه کشور را با یکدیگر پیوند دهد و کمیته برگزاری توکیو 2020، فرمانداری شهر توکیو، دولت این کشور، کمیته المپیک ژاپن، کمیته پارالمپیک ژاپن، جامعه تجاری ژاپن و همچنین داوطلبان بازیها و همه کسانی که در برگزاری این بازیها نقش دارند را با یکدیگر یکپارچه نماید.

بیائید همه با هم تمام تلاشمان را برای داشتن بازیهای نو انجام دهیم و در کنار یکدیگر در قالب یک بخش بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 را عینیت بخشیم."

آقای پارسونز، نائب رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک در این رابطه بیان داشت: " مایلم در اینجا برگزاری مراسم رونمایی از نشان بازیها را به کمیته برگزاری توکیو 2020 تبریک بگویم. زمانی که برای مرتبه دوم بازیها به توکیو بازگردند، یقینا شاهد رشد شمار تماشاچیان جهان خواهیم بود و در نتیجه تغییر اجتماعی را خواهیم داشت. عملکرد ورزشکاران معلول نه تنها سبب الهام بخشی و تهییج جهان خواهد شد، بلکه نقش کاتالیزور را برای سرعت بخشی به جامعه خواهند داشت؛ اینجا در ژاپن و در همه قاره کهن آسیا و حتی تمام کره خاکی.

بازیهای پارالمپیک توکیو 2020 فردای روشنی را برای میلیونها نفر در سراسر جهان رقم خواهد زد. این نشان که دلیلی بر میراث کهن ژاپن است آینده روشن تری را ترسیم خواهد نمود."

رئیس کمیسیون هماهنگی IOC، آقای جان کوئتس نیز در این رابطه ابراز داشت: " نشان بازیهای المپیک توکیو 2020 نشانی از سمبل قدرت چشم انداز بازیهای توکیو است. این نشان تصویری از توکیو و مردم آن را به همگان نشان می دهد. منعکس کننده ماهیت شهر و روح حاکم بر آن است."

طراح این نشانها آقای کانیجیرو سانو می باشد. وی متولد سال 1972 در شهر توکیوست. آقای سانو فارغ التحصیل رشته طراحی گرافیک از دانشگاه هنری تاما می باشد. وی در کارنامه کاری خود چندین جایزه هنری را دارد و برخی از آثار وی در در بخش کلکسیون دائمی موزه هنر شهر پاریس به نمایش گذاشته شده است. 

کد خبر : ۷۹۱
اشتراک در