۴ اَمرداد ۱۳۹۴ ۰۵:۵۲
تیم-ملی-فوتبال-5-نفره-یکی-از-دو-تیم-برتر-در-مسابقات-آسیایی-ژاپن-خواهد-بود
سرمربی تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم ‌بینایان کشور از برگزاری 6 اردو برای آمادگی این تیم برای حضور درمسابقات آسیایی ژاپن 2015،کسب سهمیه پارالمپیک ریو خبرداد وگفت: تاکنون 3 مرحله اردو را پشت سرگذاشته ایم و درحال برگزاری چهارمین اردوی آمادگی هستیم که از چهارم تا یازدهم مردادماه با حضور ده بازیکن و سه دروازه بان برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، جواد فلفلی افزود: در ابتدای برگزاری اردوها به خاطر اینکه ورزشکاران چند ماهی تمرین و مسابقه نداشتند از نظر جسمانی از آمادگی لازم برخوردارنبودند و کار با سختی پیش رفت. اما اکنون از نظر جسمانی،روحی و روانی به یک شرایط نسبی رسیده اند و شرایط خوبی دارند.

وی اضافه کرد: این تیم هر 8 روز در اردو بسرمی برد و 5 روز استراحت می کند. تا قبل از 8 شهریورماه که زمان اعزام به مسابقات آسیایی ژاپن است اردوها انجام شده و بچه ها به یک آمادگی لازم که مورد انتظار ماست خواهند رسید.

سرمربی تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم‌ بینایان کشور اظهارداشت: در مسابقات آسیایی ژاپن، 6 تیم از کشورهای ژاپن، کره جنوبی، چین، ایران، مالزی و هند شرکت می کنند و مسابقات به صورت دوره ای برگزار می شود و دوتیم می توانند کسب سهمیه کنند. روز اول ایران  با مالزی، روز دوم با ژاپن، روز سوم با هند، روز چهارم با چین و روز پنجم با کره مسابقه دارد. برگزار کننده این بازی ها روزهای دیگری را هم برای بازی های پنجم وششمی و سوم چهارمی هم پیش بینی کرده است.

فلفلی  با اظهار امیدواری  برای کسب سهمیه تیم ایران در این بازی ها بیان کرد: فوتبال نابینایان هم از حساسیت های خاص خود برخوردار است با توجه به غیر قابل پیش بینی بودن آن امیدوارم که تیم ایران یکی از دو تیم برتر برای کسب سهمیه باشد.
وی ادامه داد: تیم ملی نسبت به بازی های آسیایی اینچئون جوان تر شده است و تغییراتی را درآن به وجود آوردیم. با اینکه مسابقات آسیایی هم برای ما مهم است اما همه نگاهمان به بازی های ریو است.

سرمربی تیم ملی فوتبال 5 نفره نابینایان و کم ‌بینایان کشور با اشاره به مشکلات فوتبال 5 نفره تصریح کرد: ما هنوز در ساختار این نوع فوتبال با مشکلاتی روبرو هستیم. البته فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان تاکنون تلاش های خوبی برای رفع مشکلات این ورزش داشته است. ساخت دیواره مخصوص  درمجموعه ورزشی هرندی تهران یا در شهر کرمان برخی از این تجهیزات فراهم شده است.اما لازم است که در چند نقطه کشورمان این دیواره ها ساخته شود.

فلفلی اضافه کرد: به تازگی هم توپ استاندارد از دانمارک خریداری شده است اما تا به دست ما برسد باید برای هر عدد توپ مبلغی در حدود 250 هزار تومان پرداخت شود که هزینه بالایی است. در این زمینه باید اسپانسرها ورود کنند و باشگاه های بزرگ مسابقات باشگاهی را برگزار کنند. این موارد می تواند در رفع این مشکلات تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به بحث استعدادیابی در این ورزش عنوان کرد: جوان های با استعدادی از نابینایان و کم بینایان هستند که می توانند درفوتبال 5 نفره موفق شوند. لازم است که در مدارس استثنایی با برگزاری مسابقات آموزشگاهی برخی دانش آموزان را که از استعداد های لازم برخوردارند جذب تیم ملی کنیم.

گفتنی است٬ تمرینات ملی‌پوشان زیر نظر جواد فلفلی، سرمربی تیم ملی، ایمان فرحبخش و محمدرضا شاددل، مربی تیم ملی انجام می‌شود. کاوه عزیزی به عنوان سرپرست در کنار ملی‌پوشان حضور دارد.

اسامی ملی‌پوشان دعوت شده نیز به این شرح است:
حسن رجب پور، محمد حیدری، صادق رحیمی، محمد رضا مهنی نسب، احمد رضا شاه سینی، رسول باصری، حجت اله مزارعی، امیر پور رضوی، بهزاد زاد علی اصغر، کامبیز محکم، مرتضی رمضانی، مهرداد عباسی، میثم شجاعیان.

کد خبر : ۷۸۸
اشتراک در