۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۵۲
مشرف-جوادی---تیم-ایران-با-شخصیت-ترین-تیم-ورزشی-در-جام-جهانی-کروواسی
سرپرست کاروان اعزامی به رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولان در کروواسی در خصوص رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولان گفت: این مسابقات در سطح بالایی برگزارشد. به خصوص که بهترین نفرات از 48 کشور جهان حضور داشتند مسابقات بسیار حساس بود با این حال توانستیم نتایج خوب و قابل قبولی را بگیریم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک٬ بتول مشرف جوادی افزود: این مسابقات برای کسب سهمیه پارالمپیک ریو بود. این کسب سهمیه برای هر ورزشکاری مهم است و باید تا جایی که در توان دارد برای کسب این سهمیه تلاش کند. چراکه پارالمپیک یکی از مهم ترین مسابقات جهان است که درآن قهرمان ها و ورزشکاران حرفه ای حضور پیدا می کنند. در این مسابقات توانستیم دو تا سهمیه را از آن خود کنیم. ساره جوانمردی که یک سهمیه داشت. سمیرا ارم و عالیه محمودی هم توانستند دو سهمیه دیگر بگیرند.

وی با اشاره به نخستین حضور سمیرا ارم در این مسابقات بیان کرد: او اولین بار بود که درمسابقات جهانی حضور پیدا می کرد و توانست درماده P 2 تپانچه بادی درمسابقات انفرادی در رقابتی تنگاتنگ مدال طلا بگیرد و با کسب مدال به طور مستقیم سهمیه پارالمپیک 2016 برزیل را از آن خود کند.

نایب رئیس بانوان فدراسیون جانبازان و معلولان اظهارداشت: عالیه محمودی و ساره جوانمردی به ترتیب مقام های دوم و سوم راکسب کردند و با توجه  به کسب سهمیه مستقیم ساره جوانمردی در مسابقات جهانی آلمان برای  پارالمپیک ریو 2016 تیم تیراندازی بانوان معلول کشورمان دارای سه سهمیه برای بازی های پارالمپیک است. ساره جوانمردی در فینال این مسابقات درماده تپانچه p4 میکس 50 متر مقام دوم را کسب کرد.

وی با اشاره  به نتایج تیمی کشورمان اضافه کرد: تیم ایران  در مجموع صاحب دو مدال طلا و دو نقره و یک برنز شد و باعث شد که رکورد جهان را از آن خود کند و در این ماده در صدر قرار گیرد. تیم ایران در مسابقات p5 میکس چهارم شد. روسیه، لهستان، استرالیا به ترتیب  اول تا سوم شدند. همچنین تیم ایران در مسابقات P4  تپانچه خفیف 50 متر دوم شد.

لازم به ذکر است تیم ایران اولین بار است که در ماده میکس شرکت می کند.

سرپرست کاروان اعزامی  به رقابت های جام جهانی تیراندازی معلولان در کروواسی  افزود: درشهریور ماه امسال هم مسابقات استرالیا را پیش رو داریم. آنجا هم کسب سهمیه است که بتوانیم در ماده های دیگر هم سهمیه بگیریم. معصومه خدابخشی هم که نتوانست در این مسابقات سهمیه بگیرد می تواند در استرالیا جبران کند.

 وی اظهارداشت: باید سلاح های خوب و به روزی را دراختیار ورزشکاران قرار دهیم. اگر تجهیزات ما به روز باشد در موفقیت ورزشکاران نقش مهمی خواهد داشت. کمیته ملی پارالمپیک قول داده است که همه سلاح ها را به روز کند. با تمرینات پی درپی، برگزاری اردوها به طور منظم  و داشتن یک روانشناس به طوردائم در کنار تیم ملی و نظارت سرمربی و مربی ها موفقیت چشمگیری خواهیم داشت.

وی با پیش بینی موفقیت آمیز ورزشکاران در پارالمپیک ریو گفت: امیدواریم که بتوانند در رشته تیراندازی سه سکوی اول تا سوم را از آن خود کنند. بچه ها عزم خود را جزم کرده اند و موفق هم خواهند شد. چون یک تیم صمیمی و همدل داریم. بانوان ورزشکار ما در ماده P4 و p2 موفق تر هستند و امیدواریم که در ماده های دیگر هم بتوانند موفق شوند.

مشرف جوادی  اضافه کرد: تنها نقاط ضعف تیم ما سلاح ها است که باید عوض شوند اگر سلاح خوب در اختیار بچه ها باشد در موفقیت آنها خیلی تاثیرگذار است به عنوان مثال عالیه محمودی در p4 خوب کار می کرد اما در آخرین شلیک ها تفنگش خراب شد. لازم است اسلحه ها مجهزتر شوند. البته کمیته ملی پارالمپیک قول داده که  خیلی از مسائل حل شود حتی در خانه های ورزشکاران سیبل نصب شود تا در خانه هایشان هم تمرین کنند.
کد خبر : ۷۸۳
اشتراک در