۲۹ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۲۶
احسانی-شکیب---می-خواهم-رنکینگ-اول-جهان-را-به-دست-بیاورم
دارنده مدال‌های طلا و نقره دوومیدانی بازی‌های پاراآسیایی گفت: اکنون یکماهی است که در شهر مشهد در اردو به سر می برم و خودم را برای مسابقات انتخابی قطرکه تا دو هفته آینده در هشتم مرداد ماه در قطر برگزار می شود آماده می کنم.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک جاوید احسانی شکیب بیان داشت: این مسابقات باشگاهی قطر است اما برای چند نفر از ورزشکاران که هنوز سهمیه پارالمپیک را کسب  نکرده اند با توجه به رزومه ورزشی و مدال هایشان، انتخابی  برای کسب سهیمه پارالمپیک ریو 2016 است.

وی بابیان این مطلب که سطح این مسابقات بالاست گفت: کار بسیار سختی را پیش رو دارم و برای کسب رنکینگ جهان همه تلاشم را می کنم. مسابقات غیر قابل پیش بینی است من هیچگاه حریفانم را دست کم نمی گیرم شاید حریفانی که از کشورهایی که صاحب نام نیستند شرکت  کنند و بتوانند رنکینگ جهانی بگیرند. اما همه تلاشم این است که رکورد خوبی به دست بیاورم و بتوانم سهمیه پارالمپیک ریو را به دست بیاورم.

احسانی شکیب اضافه کرد: روزی 5 تا 6 ساعت زیر نظر مربی ام حبیب مزارزیی تمرین می کنم. این تمرینات فشرده است و در هفته 12 جلسه می شود.

دارنده نشان نقره پرتاب وزنه بازی های پاراآسیایی اینچئون ادامه داد: مربی خوبی دارم، او پتانسیل بالایی دارد و فکر می کنم مربی های ایرانی از خارجی بهتر هستند. با مربی ام رابطه دوستانه دارم و همین باعث شده که بتوانم با کمک ها و راهنمایی هایش پله های ترقی را طی کنم.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر به چیزی جز کسب سهمیه  پارالمپیک ریو فکر نمی کند گفت: می خواهم که رنکینگ اول جهان را به دست بیاورم شاید کمی اغراق باشد اما دور از دسترس هم نیست با تلاشی که می کنم به این آرزو خواهم رسید.
دارنده نشان طلای بازی های پارآسیایی تصریح کرد: ابتدا رشته ام پرتاب دیسک بود اما چون اعلام کردند که پرتاب دیسک در المپیک ندارند الان 8 ،9 ماه است که فقط پرتاب وزنه کار می کنم. با اینکه 12سال پرتاب دیسک کار کرده بودم مجبور شدم آن را کنار بگذارم. اما چون در نیمه راه بودم و دیدم می توانم پرتاب وزنه را ادامه دادم.

احسانی شکیب تصریح کرد: دو ماه پیش در مسابقاتی که در خرداد ماه برگزار شد رکوردم در پرتاب وزنه 13.33 بود و ششم جهان شدم در حالیکه تا قبل از آن جزو بیستم جهان بودم در اینچئون هم 12.01 را رکورد زدم. اکنون هم همه تلاشم این است که 14 متر را رکورد بزنم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر لهستان نفر رنکینگ اول جهان با 14.65، امریکا با 13.89 در رده دوم، روسیه با 13.88 در رده سوم، چین با 13.60 در رده چهارم، سوریه با 13.48 در رده پنجم و ایران با رکورد من 13.33 در رده ششم قرار دارد.

ملی پوش دوومیدانی خاطرنشان کرد: می خواهم این رکورد را ارتقا دهم و جایگاه لهستان را بگیرم. در حال حاضر آمادگی لازم  را دارم و در طول این دو هفته هم سعی می کنم آماده تر شوم تا هیچ عذر و بهانه ای باقی نماند.

احسانی شکیب که خاطره پرتاب وزنه را در بازی های اینچئون از یاد نمی برد و برایش به خاطره ای دلنشین تبدیل شده است اظهارداشت: هر بار که یاد آن لحظه خوب و به یاد ماندنی می افتم خنده برلبانم می نشیند و حس قشنگی که فراموش شدنی نیست. به این خاطر که آن موقع در پرتاب وزنه کسی روی من حساب باز نمی کرد و فکرش را نمی کردند که مدال بگیرم خودم هم فقط قصد حضور داشتم اما توانستم عنوان نایب قهرمانی را به دست آورم. آن موقع بود که شیرینی این برد به دلم نشست و نظر خیلی ها  روی من تغییر کرد.

وی ادامه داد: باز هم امیدوارم که بتوانم در مسابقات پیش رو و در پارالمپیک هم رکورد بزنم و هم مدال طلا را به دست بیاورم چرا که خواستن توانستن است
کد خبر : ۷۸۲
اشتراک در