۲۵ فروردین ۱۳۹۳ ۰۳:۵۵
قهرمانى ایران در مسابقات وزنه بردارى قهرمانى معلولین جهان / 3طلا، 2نقره حاصل تلاش وزنه برداران در آخرین روز - رکورد شکنى سیامند رحمان
تیم ملى وزنه بردارى معلولین ایران با کسب 67 امتیاز قهرمان مسابقات وزنه بردارى معلولین جهان در امارات شد. تیم مصر با 65 امتیاز نایب قهرمان شد و چین با 61 امتیاز به مقام سوم دست یافت.
در هفتمین و آخرین روز رقابت ها، آخرین نمایندگان ایران در دسته فوق سنگین به مصاف حریفان رفتند.

در رقابت هاى دسته فوق سنگین بزرگسالان +107، سیامند رحمان با مهار وزنه هاى 275، 281 و 285 کیلوگرم ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را شکست و از عنوان قوى ترین مرد معلول جهان دفاع کرد.
وى در حرکت چهارم وزنه 285.5 را انتخاب کرد و بار دیگر رکوردشکنى کرد.

منصور پورمیرزایى، دیگر نماینده کشورمان در دسته فوق سنگین بزرگسالان، در حرکت اول وزنه 255 را مهار کرد و در دومین حرکت وزنه 265 را با موفقیت بالاى سر برد و در سومین حرکت از مهار وزنه 275 کیلوگرم بازماند و به این ترتیب به عنوان نایب قهرمان این دسته شناخته شد.
عنوان سومى این دسته نیز به نماینده عراق با رکورد 240 کیلوگرم رسید.

در رقابت هاى بخش جوانان نیز میثم متقیان با ثبت رکورد 175 کیلوگرم، به نشان طلاى دسته +107 کیلوگرم دست یافت.
به این ترتیب رقابت هاى جهانى وزنه بردارى معلولین امارات براى نمایندگان کشورمان با کسب 5 نشان طلا و یک برنز در بخش جوانان و 1 طلا، 4 نقره و یک عنوان نهمى در بخش بزرگسالان و قهرمانى تیم ایران به پایان رسید.

در بخش جوانان دسته 107 کیلوگرم، مهدى صیادى ، نماینده کشورمان موفق شد وزنه هاى 157، 162 و 167 کیلوگرم را با موفقیت مهار کرده و رکورد پیشین این دسته را که متعلق به خودش بود، به میزان 11 کیلوگرم بهبود بخشد.
پس از این رکورد شکنى، وى در حرکت چهارم درخواست وزنه 171 کیلوگرمى را ارائه داد که توانست با مهار این وزنه، بار دیگر رکورد شکنى کند.
به این ترتیب نماینده جوان کشورمان با ثبت رکورد 171 کیلوگرم، همچنان بر سکوى نخست جهان در دسته 107 کیلوگرم باقى ماند.

در رقابت هاى بخش بزرگسالان، على صادق زاده، با ثبت رکورد 231 کیلوگرم موفق شد به نشان نقره این وزن دست یابد.
عنوان نخست این دسته به نماینده یونان با رکورد 240 کیلوگرم رسید که این وزنه بردار توانست ضمن کسب نشان طلا، رکورد جهان را نیز به میزان هفت و نیم کیلوگرم بهبود دهد و نشان برنز نیز به نماینده آذربایجان با رکورد 230 کیلوگرم رسید.
لازم به ذکر است مسابقات قهرمانى معلولین جهان در امارات با شرکت 390 ورزشکار از 59 کشور جهان در شهر دوبى امارات برگزار شد.
کد خبر : ۷۸
اشتراک در