۲۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۶:۱۰
IPC-رکوردهای-بدست-آمده-در-مسابقات-کاپ-جهانی-تیراندازی-کرواسی-را-تائید-نمود
تیراندازی IPC رکوردهای بدست آمده در مسابقات کاپ جهانی کرواسی که با حضور 230 ورزشکار از 48 کشور جهان در حال برگزاری است را تائید نمود. این مسابقات برای ریو 2016 از جمله مسابقات کسب سهمیه محسوب می شود.

ترکیبی از ورزشکاران قهرمان بازیهای پارالمپیک و تازه کار در این مسابقات شرکت نموده اند.

در میان شرکت کنندگان برتر می توان به حضور ساره جوانمردی از ایران اشاره نمود که توانسته از زمان بدست آوردن مدال برنز در بازیهای لندن 2012 همچنان پیشرفت های زیادی را حاصل نماید.

البته جوانمردی که در حال حاضر قهرمان جهان و رکوردار ماده P2 (در گروه زنان؛ تپانچه بادی 10 متر SH1) است چالش زیادی را با مدالیستهای اروپایی و جهانی سالهای 2013 و 2014 خواهد داشت.

در این مسابقات، قهرمان اروپا خانم یلنا تارانوا از آذربایجان و کریستیانا دیوید، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی از مجارستان شرکت دارند، خانم دیوید پیش از آغاز مسابقات عمل جراحی قلب داشته است.

اما در گروه مردان P1 (ده متر مردان تپانچه بادی SH1) ستارگان بیشماری شرکت دارند که می توان به دارنده مدال طلای اروپا از لهستان؛ فیلیپ روزیک و سرگیی مالیشف روسی، دارنده مدال نقره مسابقات جهانی قهرمانی آلمان در سال 2014 اشاره نمود.

در سایر مواد تپانچه؛ خواکیم نوربرگ از سوئد و کاراگل از ترکیه حضور دارند که به ترتیب عناوین جهانی را در مواد P3 (ترکیبی 25 متر تپانچه SH1) و P4 (ترکیبی 50 متر تپانچه SH1) در اختیار خود دارند.

در بخش مسابقات با تفنگ، قهرمان اروپا و جهان از کشور اسلواکی؛ ورونیکا وادوویکوا بدنبال کسب سومین عنوان قهرمانی کاپ جهانی خود در سال جاری است. این ورزشکار 32 ساله پیش از کسب عنوان قهرمانی در ماده R2 در مسابقات 2014 آلمان (در بخش زنان، تفنگ بادی ایستاده SH1) در سال 2013 دو مرتبه قهرمانی اروپا را از آن خود نموده بود.

البته این ورزشکار توانسته بود با مغلوب نمودن زانگ از چین در آلمان در جایگاه نخست ماده R8 (بخش زنان، با تفنگ در 50 متر سه حالته) قرار گیرد. ورزشکار چینی نیز در این مسابقات حضور دارد.

مسابقات کرواسی از تاریخ 19 تیرماه آغاز شده و تا تاریخ 23 تیرماه ادامه دارد.
کد خبر : ۷۷۲
اشتراک در