۲۰ فروردین ۱۳۹۳ ۱۰:۴۳
پنجمین روز مسابقات وزنه برداری معلولین جهان- امارات/ حامد صلحی پور مدال نقره گرفت
پنجمین روز از مسابقات جهانی وزنه برداری با کسب یک مدال نقره با ارزش برای حامد صلحی پور نماینده وزنه برداری کشورمان در دسته 88 کیلوگرم همراه بود.در جریان این رقابت ها که  در شهر دوبی امارات جریان دارد، صبح امروز سید حامد صلحی پور در حرکت اول وزنه 220 کیلوگرم را انتخاب کرد که از مهار آن باز ماند و در دومین حرکت موفق شد وزنه 220 کیلوگرم را بالای سر ببرد.

وی در سومین حرکت خود با مهار وزنه 225 کیلوگرمی موفق شد مدال نقره این وزن را از آن خود کرده و نایب قهرمان شود.

نشان طلای این وزن به وزنه بردار اردنی با ثبت رکورد 229 کیلوگرم رسید که وی ضمن کسب این عنوان رکورد جهان را به میزان 3 کیلوگرم بهبود بخشید.

نماینده مکزیک نیز با رکورد 220 کیلوگرم نشان برنز را از آن خود کرد.

به این ترتیب با پایان یافتن پنجمین روز رقابت ها کاروان کشورمان موفق به کسب 3 نشان طلا و یک برنز در بخش جوانان ، 3 نقره و یک عنوان نهمی در بخش بزرگسالان شده است. فردا پنجشنبه و در ششمین روز این رقابت ها، تیم کشورمان مسابقه نخواهد داشت.

روز جمعه، در هفتمین و آخرین روزمسابقات وزنه برداری قهرمانی جهان، علی صادق زاده و مهدی صیادی در دسته 107 کیلوگرم و سیامند رحمان، منصور پورمیرزایی و میثم متقیان در دسته 107 + کیلوگرم به مصاف حریفان جهانی خود  خواهند رفت.

در این مسابقات 330 ورزشکار از 59 کشور جهان حضور دارند و تیم ملی کشورمان نیز با 13 وزنه بردار در این مسابقات شرکت کرده است.

رقابت های جهانی امارات روز جمعه، 22 فروردین ماه جاری با معرفی تیم قهرمان به پایان خواهد رسید.
کد خبر : ۷۷
اشتراک در