۱۱ تیر ۱۳۹۴ ۰۸:۰۰
فدراسیون-جهانی-کاراته-عنوان-ورزش-پارالمپیکی-گرفت
به نقل از سایت فدراسیون جهانی کاراته، در تاریخ 22 خرداد ماه سال جاری این فدراسیون موفقیت بزرگی را جشن گرفت: هیئت حاکمه IPC این فدراسیون را به عنوان سی امین رشته ورزشی خود پذیرفت.

این موضوع به هشت سال قبل و به برگزاری مسابقات آزاد باواریا برای معلولین در شهر باواریا (آلمان) باز می گردد. در آن زمان رئیس کمیته المپیک آلمان، آقای توماس باخ که در حال حاضر رئیس کمیته بین المللی المپیک است؛ در این رویداد ورزشی بهمراه رئیس فدارسیون جهانی کاراته؛ آقای آنتونیو اسپینوس حضور داشتتند و با علاقه آن را دنبال می کردند. از آن زمان این فدراسیون در حیطه معلولین فعالیت نمود و آقای ولفانگ ویگرت ورزش معلولین را همزمان با برگزاری مسابقات قهرمانی جهانی 2012 در پاریس پایه گذاری نمود.

این رویداد شگفت انگیز در نوع خود یک موفقیت بود و پس از آن اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان برای معلولین در سال 2014 در شهر برمه برگزار شد. در این مسابقه بسیاری از مهمانان عالی رتبه کشوری و بین المللی شرکت نمودند که می توان به حضور آقای لمکه که تلاش بسیاری را در موفقیت این فدراسیون ایفاء نمود اشاره کرد.

با توجه به این اقدام بود که فدراسیون جهانی کاراته توانست درخواست خود را به هیئت حاکمه IPC ارائه دهد.

قرار است در جلسه مجمع عمومی IPC در شهر مکزیکو این موضوع به طور رسمی از سوی IPC اعلام شود و پس از آن این فدراسیون بدنبال لحاظ شدن در برنامه بازیهای پارالمپیک خواهد بود.

از این لحظه می توان فدراسیون جهانی کاراته را یک ورزش پارالمپیکی نامید.   

کد خبر : ۷۵۷
اشتراک در