۹ تیر ۱۳۹۴ ۰۴:۴۷
سیما-لیموچی---با-برنامه-ریزی-بلند-مدت-در-ورزش-بانوان-قطعاً-موفق-به-کسب-نتایح-مطلوب-می-شویم
عضو هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک بیان داشت: اگر ورزش بانوان در یک استراتژی بلند مدت و در دوره های زمانی چهار یا پنج ساله (برای 20 سال) پیش بینی شود و به مرحله اجرا برسد قطعا از نظر کمی و کیفی بخش بانوان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی ملی پارالمپیک، سیما لیموچی در خصوص دومین جلسه فدراسیون که با هدف تشریح وضعیت موجود ورزش بانوان و تحلیل شرایط (نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها) برگزار شد، گفت: اولین جلسه 14 اردیبهشت برگزار شد و مقرر شد که این جلسات هر 2 هفته یکبار برگزار شود چرا که باید در قبال قشر بانوان معلول و جانباز که جمعیت قابل توجهی از جامعه هستند احساس مسئولیت داشته باشیم و در بعد ورزش همگانی و قهرمانی برای این قشر برنامه ریزی اساسی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: با توجه به این که بانوان در بازهای پارالمپیک، مسابقات و رشته های جهانی عملکرد خوبی داشته اند این شورا تشکیل شد تا مشکلات را بررسی کند و آن ها را در بعد مسابقات قهرمانی و همگانی توسعه بدهد؛ یک الگوی قوی، طرحی نو و یک راهکار باید برای ورزش بانوان، نابینایان و جانبازان و ... پیاده شود ضمن این که در این جلسه بحث کمی حضور بانوان در استان ها و در سطوح مختلف قهرمانی و ... نیز عنوان شد.

عضو هیأت رئیسه کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: بعد از بررسی آماری نقاط قوت، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدها، تعداد داوران و مرابیان و عوامل فنی، کرسی های بین المللی و ... مورد بررسی قرار گرفت ضمن این که نقاط قوت هم مورد تاکید بود چراکه در نظر داریم به دنبال نقاط قوت باشیم و از آن برای توسعه ورزش بانوان استفاده کنیم.

لیموچی گفت: در جلسه بعد که 2 هفته آینده برگزار می شود نقاط ضعف را بررسی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برگزاری جلسات با اهداف ذکر شده نشان از نگاه مثبت در بخش پارالمپیک ایران برای توسعه ورزش بانوان دارای معلولیت دارد.

این مقام مسئول در کمیته ملی پارالمپیک عنوان کرد: اگر مسیری که آغاز شده در چهارچوب مناسب قرار بگیرد و ورزش بانوان در یک استراتژی بلند مدت در دوره های زمانی چهار یا پنج ساله (برای 20 سال) پیش بینی شود و به مرحله اجرا برسد قطعا از نظر کمی و کیفی بخش بانوان پیشرفت خوبی خواهد داشت.

وی ادامه داد: در بخش معلولین در بازی های پاراآسیایی 2014 اینچئون، 2012 لندن و مسابقات مختلف قهرمانی جهان بانوان نتایج درخشانی کسب کرده اند، اگر فرصت برای بانوان ایجاد شود بانوان خیلی خوب مطرح می شوند.

لیموچی گفت: ما نیز موظف هستیم با برنامه ها و اهداف بلند مدت بانوان را حمایت کنیم و مسابقاتی که بانوان مجاز هستند، شرکت کنند و یا اگر در مسابقاتی مجاز به شرکت نیستند، بتوانیم در داخل کشور برای آنها برنامه ریزی داشته باشیم و آنها را فعال کنیم، قطعا نتایج خوبی هم کسب خواهیم کرد.

کد خبر : ۷۵۲
اشتراک در