۷ تیر ۱۳۹۴ ۱۰:۱۱
از-مدالهای-مسابقات-وزنه-برداری-آلماتی-رونمایی-شد

به نقل از سایت کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) مسابقات وزنه برداری قهرمانی آزاد آسیا 2015 در روزهای 4 الی 8 مرداد 1394 در شهر آلماتی قزاقستان برگزار می شود. مسئولین برگزاری از مدال‌های طراحی شده برای این مسابقات رونمایی نمودند.

انتظار می رود بیش از 220 ورزشکار از 30 کشور جهان در مسابقات کسب سهمیه برای بازیهای ریو در آلماتی شرکت نمایند.

این مسابقات یکی از بزرگترین گردهمایی‌های وزنه برداری در سال جاری است و یکی از مسابقات قهرمانی منطقه ای است که از قاره آمریکا و اروپا نیز در آن شرکت می کنند.

 

 


آقای جورج مورنو، مدیر ورزشی وزنه برداری IPC در این رابطه بیان داشت: بازیهای آزاد از سال 2005 در تقویم مسابقات آمده است و به کیفیت مسابقات در طی این سالها کمک شایانی نموده است. پس از موفقیت مسابقات آزاد مکزیکو که در آن رکوردهای جهانی و منطقه ای زیادی جابجا شد، می توان انتظار عملکرد قابل توجه ای را از سوی ورزشکاران در این مسابقات داشت.

بسیاری از بهترین وزنه برداران جهان در آسیا حضور دارند که در آلماتی شرکت خواهند نمود، لذا مسابقه ای خارق العاده را پیش بینی می نمائیم، بویژه که این مسابقات برای ریو 2016 کسب سهمیه محسوب می شوند.

انتظار می رود سیامند رحمان قویترین وزنه بردار جهان از ایران بتواند یکی از مدالهای طلای این دوره از مسابقات را از آن خود نماید. رحمان وزنه بردار بلا منازع دسته وزنی 107 کیلوگرم، رکورد جهانی 292 کیلوگرم را در اختیار خود دارد، البته وی عنوان نموده بدنبال ثبت رکورد 300 کیلوگرم در بازیهای پارالمپیک است.

دو قهرمان پارالمپیک چینی به نامهای لیو لی در دسته 65 کیلوگرم و ژائو فیگو دسته 80 کیلوگرم در این مسابقات شرکت خواهند داشت. هر دو این ورزشکاران در حال حاضر رکورد دار جهان هستند.

سال گذشته و در مسابقات دوبی، علی صادق زاده و الشان حسینف از آذربایجان پس از پاولو مامالوس یونانی قرار گرفتند، ولی امسال تلاش دارند تا از تکرار این نتیجه خودداری نمایند.

پس از این مسابقات، مسابقات قهرمانی آزاد اروپا در شهر ایگر مجارستان در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.


کد خبر : ۷۴۶
اشتراک در