۷ تیر ۱۳۹۴ ۰۶:۱۲
یک-روز-با-اردونشینان-تیراندازی-معلولین
تیم ملی تیراندازی معلولین ایران این روزها آخرین تمرینات خود را برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی کرواسی و کسب سهمیه پارالمپیک زیر نظر حسین امیری (سرمربی تیم ملی) پشت سر می‌گذراد.
تیم ملی تیراندازی معلولین ایران این روزها آخرین تمرینات خود را برای حضور موفق در مسابقات جام جهانی کرواسی و کسب سهمیه پارالمپیک زیرنظر حسین امیری (سرمربی تیم ملی) پشت سر می گذراد. این اردو با تمرینات قبلی تفاوت کرده بود و دلیلش اضافه شدن یک تیرانداز جدید به ترکیب تیم است.

کبری رضایی که بعد از مسابقات بین المللی ترکیه به جمع اردونشینان اضافه شده، قرار است در ماده تفنگ اولین حضورش را در رقابتهای خارج از کشور تجربه کند. در عین حال اکبر عالی پور به دلیل کسب نکردن نتایج دلخواه کادر فنی از ترکیب تیم خط خورد. به هر حال همه چیز برای ثبت چند رکورد خوب و به چنگ آوردن سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک فراهم شده تا ناکامی رقابت‌های بین‌المللی ترکیه جبران شود. این تیم با ترکیب مهدی زمانی، ساره جوانمردی، سمیرا ارم، عالیه محمودی و کبری رضایی روز 16 تیرماه به کشور کرواسی اعزام می‌شود و تیراندازان از روز 19 تیرماه در خط آتش قرار می‌گیرند.

تمرین متفاوت و فشرده
حسین امیری، سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولین در تمرینات پایانی شاگردانش دو بار رکوردگیری کرد تا علاوه بر قرار گرفتن در شرایط سخت برای ثبت رکوردهای خوب تلاش کنند. هدف ایشان بالا بردن استقامت تیراندازان است. وی گفت: من در این اردو 2 بار از تیراندازان رکوردگیری کردم تا استقامتشان بالا رود و برای مسابقات کرواسی به شرایط آرمانی نزدیک شوند.

وی با اعلام این مطلب که مسابقات بین‌المللی ترکیه مطابق نظر ملی‌پوشان نبود و محیط ورزشی شبیه به سالن برگزاری مسابقات نبود، افزود: در آن مسابقات محیط برگزاری مسابقات اصلا مناسب نبود و به همین دلیل شاگردانم نتوانستند به آنچه مورد نظر ماست دست یابند، اما این رقابت‌ها سطح بالایی دارد و امیدوارم تیراندازان به رکوردهای خوبی دست یابند.

بازگشت جوانمردی
یکی از اتفاقات دیگر که در اردوی پایانی افتاد، حضور ساره جوانمردی بود که در اردوی قبل به دلیل امتحانات دانشگاه غیبت داشت و حالا به اردو برگشته و شرایط خوبی در کنار سه تیرانداز همشهری خود دارد. وی در رکوردگیری امروز توانست رکورد تیراندازی ماده تپانچه بادی را به میزان دو نمره افزایش دهد. امیری در این باره اظهار داشت: جوانمردی در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند رکوردش را جابجا کند. وی در رکورد گیری امروز موفق شد رکورد مرحله مقدماتی مسابقات جهانی که در دستان یک خانم از کشور مقدونیه بود را به 385 رسانده و به میزان دو نمره افزایش دهد. جوانمردی در مسابقات سال گذشته سهمیه ورودی مسابقات پارالمپیک برزیل را به دست آورده و در صورت گرفتن مدال طلا سمیرا ارم می تواند با کسب عنوان نایب قهرمانی سهمیه مستقیم پارالمپیک را نیز کسب کند. جوانمردی در عین حال امیدوار است درماده تپانچه خفیف نیز سهمیه بازی های پارالمپیک را به دست آورد.

 انتظارات تیراندازان را تحت فشار می‌گذارد
سرمربی تیم ملی تیراندازی معلولین درخصوص رضایی بازیکن تازه وارد تیم ملی نیز اظهار داشت: رضایی در مسابقات قهرمانی کشور عنوان نخست را به دست آورده است و با توجه به رکوردهایی که به ثبت رسانده است، کمیته فنی تصمیم گرفت وی را به مسابقات جهانی کرواسی اعزام کند.

وی ادامه داد: سایر بازیکنانم نیز در شرایط خوبی به سر می برند و از همه شاگردانم راضی هستم. تنها مشکل ما این است که انتظارات از تیراندازی بالا رفته و همین امر فشار را روی شاگردانم بالا برده و ممکن است روی عملکردشان اثرگذار باشد. در عین حال نگاه من به مسابقات پارالمپیک است و فکر می‌کنم با شرایطی که بازیکنانم دارند سهمیه بازی‌های پارالمپیک را به دست آورند.

جوانمردی: تمرینی در تپانچه خفیف نداشتم
ساره جوانمردی، اولین فردی است که توانست رکورد ورودی بازی های پارالمپیک 2016 برزیل را به دست آورد. وی سال گذشته در تپاچه بادی 10 متر موفق به کسب سهمیه بازی‌ها شد و حالا می‌خواهد در مسابقات جام جهانی کرواسی نیز در تپانچه خفیف ورودی مستقیم این مسابقات را به دست آورد تا در پارالمپیک برزیل در دو ماده به میدان برود. وی دلیل غیبتش در اردوی قبل را امتحاناتش می داند که با اجازه کادر فنی مرخصی گرفت و در اردوها حاضر نشد. وی درخصوص رقابت در ماده تپانچه خفیف گفت: می خواهم در ماده تپانچه خفیف 50 کتر نیز سهمیه بگیرم، اما از مسابقات پاراآسیایی اینچئون کره‌جنوبی تاکنون تمرینی نداشتم. آقای زمانی چند جلسه ای را در این ماده تمرین کرده اند، اما من تمرینی در این ماده نداشتم تا بخواهم درباره مسابقات کرواسی اظهارنظر کنم.

جوانمردی درخصوص شکسته شدن رکورد جهانی در اردوهای تمرینی اظهار داشت: در این اردو موفق شدم رکورد جهان را به میزان دو نمره جابجا کنم، اما باید به ماده تپانچه خفیف 50 متر نیز توجه شود. امیدوارم کمی بیشتر توجه کرده و تجهیزات کاملتری در اختیارمان بگذارند.

دغدغه پارالمپیکی‌ها
نگاه تبعیض آمیز مسئولان صندوق حمایت از قهرمانان نسبت به مدال آوران المپیکی و پارالمپیکی هنوز هم دغدغه ورزشکاران جانباز و معلول است. ساره جوانمردی می‌گوید: توزیع جوایز به صورت مساوی اتفاق خوبی بود که افتاد، اما بحث ما جایزه نیست. بحث این است که پرچم ایران بالا برود و ورزشکاران در مسابقات المپیک و پارالمپیک نیز برای رسیدن به این هدف تلاش می‌کنند، اما با این تفاوت که مشکلات و دغدغه ورزشکاران پارالمپیکی ها بویژه بعد از پایان عمر قهرمانی بیشتر از افراد سالم است. ورزشکار سالم می تواند به راحتی زندگیش ادامه دهد، اما برای معلولین موقعیت شغلی کمتری وجود دارد. اگر می‌گوئیم حقوق یکسان به دلیل تامین آتیه است که متاسفانه هنوز حقوق دریافتی‌مان از صندوق حمایت از قهرمانان یک سوم ورزشکاران المپیکی است. امیدوارم دولت تدبیر و امید، تدبیری بیاندیشد تا این مشکلمان نیز برطرف شود.

 سومین تیرانداز شیرازی
با اضافه شدن کبری رضایی به ترکیب تیم ملی تیراندازی معلولین جمع شیرازی‌ها کامل شد و حالا با خیالی آسوده و سه همشهری راهی میدان بزرگ کرواسی می‌شوند. رضایی که تجربه اولش را در مسابقات بین‌المللی تجربه می‌کند در ماده R2 رشته تفنگ بادی به میدان می رود. رضایی با ابراز رضایت از اردوهای تمرینی تیم ملی گفت: اردوهای خوبی را پشت سرگذاشته ایم و تاکنون سه بار رکوردگیری کرده اند، اما به من تازه سلاح داده‌اند و در حال تنظیم سلاحم هستم. وی هدفش را از اعزام به مسابقات جهانی کرواسی کسب سهمیه پارالمپیک دانست و افزود: هدفم از شرکت در این مسابقات رسیدن به نقظه اوج است. می‌خواهم سهمیه این بازی‌ها را به دست برده و پرچم ایران را بالا ببرم.

خدابخشی: حریفانم روی من حساب بازکرده‌اند
معصومه خدابخشی، دیگر تیرانداز تفنگ کشورمان در مسابقات جهانی کرواسی مصدومیتش بهبود پیدا کرده و سعی می‌کند به آمادگی خوبی برسد. وی که در بازی های پاراآسیایی مقابل چشم تماشاگران صاحب گردن آویز نقره شد، در مسابقات بین‌المللی ترکیه نتوانست عنوانی کسب کند. خدابخشی در این باره گفت: سطح مسابقات ترکیه بالا بود، اما مکان برگزاری رقابت‌ها خوب نبود و اصلا جایی برای تیراندازی نبود، چون در سالن تیراندازی فرش پهن کرده بودند و حتی سالن تیراندازی هم نداشت. وی افزود: در مسابقات جهانی کرواسی امیدوارم شرایط خوبی بوجود بیاید. قول مدال نمی‌دهم، اما امیدوارم رکورد خوبی به ثبت برسانم. من در ماده SH2 تیراندازی می کنم و حریفانم که در بازی های پاراآسیایی با من در یک خط تیراندازی کردند، روی من حساب باز کرده اند.

زمانی، تنها تیرانداز مرد تیم ملی
مهدی زمانی، تنها تیرانداز مرد تیم ملی جانبازان و معلولین ایران است که در رشته تپانچه بادی رقابت خواهد کرد. وی هدف از شرکت در مسابقات جهانی کرواسی را کسب سهمیه ورودی بازی های پارالمپیک دانست و گفت: ورزشکاران برای کسب ورودی پارالمپیک در این مسابقات شرکت می‌کنند بنابراین رقابت سنگینی است. قهرمانان دنیا در این رقابت‌ها شرکت می کنند و کار سخت تری در پیش دارم.

وی افزود: اگر رکورد خوبی مثل مسابقات ترکیه ثبت کنم می توانم فینالیست شده و سهمیه پارالمپیک را بگیرم. من در این مسابقات به این مساله فکر می‌کنم که خودم رقیب خودم هستم و اصلا به حریفانم فکر نمی‌کنم.

کد خبر : ۷۴۵
اشتراک در