۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۱:۰۹
مبینی---پیش-نویسی-که-در-جلسه-هفته-پارالمپیک-مطرح-شد-نتیجه-بخش-است---تمامی-برنامه-ها-حمایتی-است
مهدی مبینی (نماینده وزارت ورزش و جوانان در ستاد روز ملی پارالمپیک) در خصوص اقداماتی که در راستای برگزاری هفته پارالمپیک انجام شده است، گفت: طی جلساتی که داشتیم و برنامه هایی که در راستای هفته پارالمپیک عنوان شده همه برنامه های حمایتی است و ما هم پیشنهادهایی دادیم که اگر انجام شود قطعا نتیجه خوبی خواهد داشت ضمن اینکه پیش نویسی که در جلسه هفته پارالمپیک مطرح شد هم بسیار خوب بود.


وی ادامه داد: باید سعی کنیم سمینارهای آموزشی بازتوانی سلامت معلولان را برگزار کنیم؛ مسابقات رالی خانوادگی و یا مسابقات تیر و کمان در میادین برگزار کنیم و باید تلاش کنیم که اینگونه برنامه ها در راستای ورزش باشد نه فقط پارالمپیک.

مبینی گفت: اگر مسابقاتی در این راستا برگزار شود و خانوادگی هم باشد روحیه ورزشکاران بهتر می شود و بسیار برای این قشر لذت بخش است.

وی افزود: پیش نویسی که تهیه شد در خصوص زیرساخت و توسعه همگانی و قهرمانی بود که بسیار جامع بود اگر منابع مالی تامین شود و تصویب شود و به مرحله عملیاتی برسد، به هفته پارالمپیک و پارالمپیک در سال های آینده در باشکوه برگزار شدن این روز کمک می شود.

مبینی با بیان اینکه حرکت در راستای ورزش قهرمانی بسیار مهم است اما باید این رشته را هم تحت حمایت قرار دهیم، گفت: اگر در رشته معلولان حمایتی شود برای معلولان انگیزه ایجاد می شود این رشته نیازمند حمایت است؛ امید به زندگی در ورزشکاران معلول بیشتر می شود باید تلاش کنیم در راستای ورزش همگانی بیشتر قدم برداریم تا همه بتوانند استفاده کنند.

وی عنوان کرد: بحث تجهیزات ورزشی در این رشته ها حائز اهمیت است باید بخش خصوصی را در این زمینه ترغیب کنیم و یا همایش هایی که برگزار می شود بی نتیجه نماند چرا که این تجهیزات بسیار گران است، ضمن اینکه تولیدات داخلی هم خوب نیست ما نمی توانیم توپ والیبال یا پینک پنگ تولید کنیم و یا اینکه برای وزنه برداران نمی توانیم در حد استاندارد میله تولید کنیم.

وی ادامه داد: تولید ویلچرها در حد همگانی مناسب است اما در سطح قهرمانی پاسخگو نیست.

مبینی در پایان تاکید کرد: برگزاری سمینار توانمندسازی برای درمان یا بازتوانی سلامت معلولان باید به جد پیگیری شود و در این سمینارها آموزش داده شود.

کد خبر : ۷۳۹
اشتراک در