۲۶ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۳
استرالیا-میزبان-بازیهای-جهانی-2019-INAS-شد
فدراسیون جهانی ورزشی ورزشکاران با هوش میانه (INAS) شهر بریسبن استرالیا را به عنوان میزبان پنجمین دوره بازیهای جهانی 2019 INAS برگزید.

این بازیها که به مدت یک هفته برگزار می شوند در 9 رشته و با حضور بیش از 1000 ورزشکار برتر جهان برگزار خواهند شد. مراسم افتتاحیه در 19 اکتبر 2019 (27 مهر 1398) برگزار خواهد شد.

این بازیها در راستای چشم انداز جهانی INAS فرصتی است برای ورزشکاران با هوش میانه که بتوانند در بالاترین مسابقه جهانی خود را نشان دهند. این مسابقات یک سال قبل از بازیهای توکیو 2020 خواهند بود و فرصتی است تا این ورزشکاران بتوانند برای آن بازیها سهمیه بگیرند. 

INAS همکاری نزدیکی را با کمیته برگزاری خواهد داشت تا بتواند تجارب بازیهای جهانی 2015 اکوادور را انتقال دهد. بازیهای جهانی 2015 اکوادور در ماه سپتامبر سال جاری (شهریور ماه) برگزار خواهند شد. این اولین باری است که منطقه اقیانوسیه میزبان این بازیها شده است.

بازیهای اکوادور شانس کسب سهمیه را برای بازیهای ریو 2016 فراهم می کنند چرا که مسابقات دوومیدانی و شنای آن مورد تائید IPC می باشند. در این دوره از بازیها بیش از 1000 ورزشکار در 9 رشته ورزشی به رقابت خواهند پرداخت: دوومیدانی، شنا، تنیس روی میز، قایقرانی، بسکتبال، فوتسال، تنیس، تکواندو و دوچرخه سواری. 

اولین دوره این بازیها در سال 2004 و در شهر بلناس سوئد برگزار شد. تاکنون بیش از 2500 ورزشکار در سه دوره این بازیها شرکت نموده اند. بازیهای گذشته در سوئد، جمهوری چک و ایتالیا برگزار شده اند.

کد خبر : ۷۲۹
اشتراک در