۹ خرداد ۱۳۹۴ ۰۸:۵۷
رئیس انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه - برنامه روز جهانی ورزش برای معلولین ذهنی در ایران اعلام می شود - درخواست از رسانه ها برای انعکاس فعالیت های ورزشی معلولین ذهنی
با اعلام فدراسیون جهانی ورزش برای افراد کم توان ذهنی INAS 12 ژوئن (22 خرداد) به عنوان روز جهانی ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی نام گذاری شده است.

عباس باغستانی، رئیس انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه، در خصوص نامگذاری این روز گفت: افراد دارای معلولیت ذهنی، درصد بالایی از جامعه معلولین ایران و جهان را تشکیل می دهند و فدراسیون جهانی ورزش معلولین ذهنی، با نام گذاری این روز برای معرفی و گسترش بیشتر ورزش این قشر تلاش می کند.

وی افزود: ایران نیز از سال 71 شمسی و اوایل فعالیت فدراسیون ورزش برای افراد دارای معلولیت ذهنی، به عضویت آن درآمد و طی این سالها در مسابقات مختلف شرکت کرده است که می توان به کسب مقام اول در مسابقات جهانی فوتسال و نیز دریافت نشان های رنگارنگ در رشته دوومیدانی اشاره کرد.

رئیس انجمن ورزش برای افراد با هوش میانه خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی ورزش برای افراد با معلولیت ذهنی با نام گذاری این روز (12ژوئن) در پی آن است تا کشورهای عضو را به فعالیت بیشتر و کشورهای غیر عضو را برای شروع فعالیت و عضویت در این فدراسیون ترغیب نماید. ضمن اینکه این روز فرصت خوبی است تا با کمک از پتانسیل رسانه ها نسبت به آگاهی رسانی عمومی به کلیه اقشار جامعه در خصوص توانمندی این افراد و نیز جلب حمایت سایرین، اقدام شود.

باغستانی افزود: در ایران نیز در نظر داریم به مناسبت این روز اقدامات ویژه ای انجام دهیم که البته با توجه به کمبود وقت، پس از مشخص شدن ریز برنامه ها، نسبت به اعلام آن اقدام می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: من به عنوان رئیس انجمن افراد با هوش میانه از والدین این عزیزان درخواست می کنم با همکاری خود در برداشتن گام های بزرگ با ما همراهی کنند، از مسئولین وزارت ورزش، فدراسیون های ورزشی، آموزش و پرورش استثنایی، بهزیستی و کلیه مراکز و نهادهایی که به نوعی با این عزیزان در ارتباط هستند نیز می خواهم که هر کدام در حد توان و اختیارات خود از ورزش معلولین ذهنی حمایت کنند و بستر ساز حضور بیشتر این افراد به وسیله ورزش در جامعه باشند. در این زمینه حمایت خیرین و همراهی چهره های ورزشی، فرهنگی، هنری و چهره های ماندگار نیز بسیار اثر بخش خواهد بود.

رئیس انجمن ورزش برای افراد باهوش میانه گفت: نقش رسانه های جمعی در انعکاس این روز و همین طور انعکاس فعالیت های این عزیزان در طول سال، بسیار مهم و تاثیر گذار است و می تواند در گسترش فرهنگ عمومی پذیرش توان مندی افراد با معلولیت ذهنی، اثر بخش باشد و از همین جا از کلیه عزیزان فعال در رسانه درخواست می کنم در این زمینه یاری بخش ما باشند.

کد خبر : ۶۹۳
اشتراک در