۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۰۴
خسروی وفا - 24هزار نفر روز اردو برای ریو برگزار خواهد شد - تفکیک بودجه کمیته ملی پارالمپیک
رئیس این کمیته در حاشیه سیزدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک افزود: هدف نخست این کمیته در ریو حفظ جایگاه یازدهم و تکرار مقام لندن است، اما احتمال ارتقاء جایگاه نیز برای کاروان ایران وجود دارد.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای تیم های اعزامی به این رقابت ها گفت: اعزام ورزشکاران را در سه اولویت سبز سفید و قرمزپیگیری خواهیم کرد که اولویت سبز ویژه رشته های دو و میدانی ، وزنه برداری ، والیبال نشسته مردان ، تیر و کمان و تیر اندازی است ، مدال آوری این گروه حتمی است و اولویت های بودجه بر اساس رنگ مدال در این گروه متغیر خواهد بود.

رییس این کمیته در باره اولویت سفید رنگ گفت: رشته فوتبال پنج نفره و بسکتبال مردان در این گروه قرار دارد و تنیس روی میز، بوچیا، شنا و قایقرانی در گروه قرمز قرار دارند.

وی در ادامه به تفکیک بودجه کمیته ملی پارالمپیک اشاره کرد و گفت: براساس تصمیم مجلس شورای اسلامی بودجه این کمیته به میزان 9 میلیارد و 700 میلیون تومان مشخص شده و از طریق کمیته ملی المپیک جداشده و در اختیار ما قرار خواهد گرفت، این بودجه برای کسب سهمیه و اردوهای آماده سازی تیم های اعزامی به بازی های پارالمپیک 2016 ریو استفاده خواهد شد، اما به یقین میزان آن کافی نیست و کمیته ملی المپیک نیز باید حامی ما باشد.

ایشان در ادامه به موارد مطرح شده در سیزدهمین مجمع عمومی پارالمپیک اشاره کرد و گفت: گزارش عملکرد مهرماه 93 تا کنون در این مجمع ارایه شد که عملکرد کاروان اعزامی ایران به بازیهای پاراآسیایی اینچئون کره جنوبی نیز در آن قرار داشت ، همچنین گزارشی در باره کسب سهمیه های ریو و گزارش مالی کمیته ملی پارا المپیک ارایه شد.

وی در ادامه افزود: هر چند بودجه اختصاصی کفاف نیازها را نمی دهد، اما به اهداف برنامه ریزی شده دست یافتیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک درباره اعزام تیم ملی والیبال نشسته زنان به بازی های پارالمپیک ریو گفت: این تیم از نظر احتمال مدال آوری در اولویت های اعزام قرار ندارد، اما برای حمایت از ورزش زنان به برزیل اعزام می شود.

وی درباره بازی های آینده پاراآسیایی نیز گفت: از الان برای این موضوع نباید صحبت کرد زیرا شاید تا آن زمان در خدمت جانبازان و معلولان ورزشکار نباشیم، اما این بازی ها به میزبانی اندونزی برگزار می شود و قهرمانی چین نیز حتمی است و سه کشور کره جنوبی، ایران و ژاپن نیز برای مقام های دوم تا چهارم با یکدیگر مبارزه خواهند کرد. به نظر من مقام سومی ایران در این بازی ها دور از دسترس نیست حتی می توانیم با تلاش رتبه دوم را نیز از آن خود کنیم.

کد خبر : ۶۷۶
اشتراک در