۳ خرداد ۱۳۹۴ ۱۵:۵۴
برگزاری سیزدهمین مجمع عمومی کمیته پارالمپیک با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاون ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان

سیزدهمین مجمع عمومی کمیته ملی پارالمپیک عصر امروز با حضور شاهرخ شهنازی (دبیرکل کمیته ملی المپیک) و غلامرضا شعبانی بهار (معاون ورزش همگانی وزارت ورزش جوانان) در فدراسیون ورزش‌های جانبازان و معلولین برگزار شد.

در این مجمع محمود خسروی وفا (رئیس)، امیر ماندگارفرد (دبیرکل) و فاطمه رخشانی (نایب رئیس) این کمیته گزارشی از عملکرد 6 ماهه دوم 93 به اعضای مجمع ارائه کردند.

 

 


همچنین گزارش مالی توسط دکتر فدایی (خزانه‌دار) ارائه شد و فاطمه رخشانی گزارشی از ورزش بانوان به اعضای مجمع ارائه کردند.

 

 

آقای خسروی وفا درباره بودجه کمیته ملی پارالمپیک گفتند:‌ برای اولین بار بودجه ما از کمیته ملی المپیک تفکیک شد و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بودجه ما را به طور مستقل در بودجه دولت درنظر گرفت، البته این بودجه در اختیار کمیته ملی المپیک و از این طریق در اختیار ما قرار می‌گیرد. البته امیدواریم کمیته ملی المپیک کمک بیشتری هم به ما بکند چون نیاز بیشتری داریم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: بودجه سال قبل ما کفاف تمام هزینه‌های ما را نداد اما با مدیریت و برنامه‌ریزی به اهداف خود رسیدیم و امیدواریم با حمایت‌های بیشتر برای کسب سهمیه های پارالمپیک موفق عمل کنیم.

ایشان با بیان اینکه رشته‌های ورزشی که شانس کسب مدال و موفقیت در پارالمپیک را دارند اولویت‌بندی شده‌اند، گفت:‌ 3 اولویت را برای رشته‌های حاضر در پارالمپیک در برزیل درنظر گرفته‌ایم.

اولویت اول رشته‌هایی هستند که مدال خواهند گرفت و شانس بالایی برای کسب سکوی نخست دارند که به این رشته‌ها بودجه بیشتری تعلق خواهد گرفت.

اولویت دوم رشته‌هایی هستند که کسب سهیمه و احتمال کسب مدال دارند و اولویت سوم شامل رشته‌هایی می‌شود که شانس کمتری برای کسب سهمیه و مدال دارند، البته ما طوری برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بودجه برای رشته‌های مختلف به صورت عادلانه تقسیم شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ برای حضور موفق در پارالمپیک برزیل 24 هزار نفر روز اردو برگزار می‌کنیم. از طرفی افزایش 20 درصدی در تعداد نفرات اعزامی به برزیل خواهیم داشت.

هدف ما حفظ و ارتقاء جایگاه گذشته است و با صد درصد توان تلاش می‌کنیم. همچنین این اولویت‌بندی باعث می‌شود هزینه‌ها برای رشته‌های مختلف عادلانه تقسیم شود.

 

کد خبر : ۶۷۵
اشتراک در