۳ خرداد ۱۳۹۴ ۰۷:۱۳
همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر - ستاد دائمی بزرگداشت  روز پارالمپیک افتتاح شد

ستاد دائمی بزرگداشت روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور مسئولان ورزشی و نهادهای مختلف کشور (وزارت ورزش و جوانان، وزارت آموزش و پرورش، شورای فرهنگ عمومی کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان بهزیستی، سازمان آموزش و پرورش استثنایی، رئیس و اعضا  هیات رئیسه فدراسیون های جانبازان و معلولین و نابینایان و کم بینایان و روسای هیات های ورزشی جانبازان و معلولین استانها و همچنین نمایندگان وزارتخانه ها و ارگان های  عضو ستاد اجرایی روز ملی پارالمپیک) افتتاح شد.

 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، ستاد دائمی بزرگداشت روز ملی پارالمپیک امروز یکشنبه در ساختمان واقع در خیابان ولی عصر بالاتر از زرتشت، خیابان پزشکپور افتتاح شد.

 

 

در ابتدای این مراسم امیر ماندگارفرد، دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک، با اشاره به ثبت 24 مهرماه (16 اکتبر) به عنوان روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران گفت: روز ملی پارالمپیک با تصویب رئیس جمهور در تقویم به ثبت رسیده و اکنون نسبت به اولین روز برگزاری این مراسم که در سال ۸۲ برگزار شد، شاهد هر چه با شکوه‌تر انجام شدن آن هستیم. در اولین دوره در سال ۸۲ فقط شاهد حضور ۲۸۶۰ نفر بودیم و یک سال بعد این تعداد به شش هزار نفر افزایش یافت. سال گذشته هم ۴۰ هزار معلول در این مراسم شرکت داشتند.

 

  وی افزود: برگزاری روز ملی پارالمپیک با دو هدف انجام می‎شود. اول اینکه جامعه معلولان و خانواده‌های آنان به این باور برسند که سکوهای افتخار برای آنها هم دست‌یافتنی است و همچنین این پیام را برای آحاد جامعه در پی دارد که معلولان هم قادر هستند افتخارآفرینی کنند.

 

 

وی افزود: با افتتاح این ستاد سعی بر این داریم که منبعد برنامه های بزرگداشت این روز را با قدرت پیگیری نماییم، چرا که ایران مبتکر این ثبت ملی این روز است. البته آغاز برگزاری مراسم روز پارالمپیک با پیگیری آقای مسعود اشرفی رخ داد که جا دارد از وی تشکر کنیم. این ستاد با رسمیت یافتن این روز، به طور جدی به کار خود ادامه می‎دهد.

اهمیت روز ملی پارالمپیک به قدری است که آقای فیلیپ کریون، رئیس کمیته بین المللی پارالمپیک، هم پیام می‌فرستند.

 

در ادامه این مراسم با تواشیح و مدیحه سرایی گروه قمر بنی هاشم پیگیری شد که با استقبال خوب حاضران در مراسم همراه بود.

 

 

سپس، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی، با اشاره به بلندهمتی مسئولان پارالمپیک کشور، گفت: روز ملی پارالمپیک به پیشنهاد عزیزان کمیته ملی پارالمپیک تصویب شد و باید بگویم ایران در دنیا از این نظر پیش‌قراول است و باید دیگر کشورها از کشور ما الگو برداری کنند.

 

وی افزود: آیین نامه فرهنگی این روز به تصویب رسیده و کمک همه دستگاه‌های دولتی و بخش‌های خصوصی در خصوص نحوه همکاری برای برگزاری این روز به آنها ابلاغ خواهد شد. امیدواریم این کار طلیعه‌ای باشد برای سایر فدراسیون‎های کشور تا به ورزش همگانی بها بدهند.

 

کد خبر : ۶۷۲
اشتراک در