۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۵۴
با کسب 15 مدال طلا، 6 نقره و 11 برنز؛ کاروان تیم های ملی ورزش های نابینایان و کم بینایان در جایگاه سوم دنیا ایستاد
کاروان ورزشی نابینایان و کم بینایان بعثت متشکل از 37 ورزشکار در قالب تیم های گلبال، جودو، وزنه برداری و دو میدانی آقایان و بانوان در میان 991 ورزشکار از 60 کشور جهان توانست مقام سوم مسابقات را بدست آورد.

محسن جعفری دبیر فدراسیون نابینایان و کم بینایان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون خبرداد:
کاروان بعثت با پشت سر گذاشتن ورزشکاران کشور چین و کره جنوبی میزبان مسابقات در راس کشورهای قاره کهن ایستاد.

ورزشکاران نابینا وکم بینای ایران اسلامی که از نظر کمی و کیفی با دوره چهارم مسابقات که در آنتالیای ترکیه برگزار شد متفاوت بودند توانستند علی الرغم تعداد 37 نفر در قالب 4 رشته بهترین نتیجه را بدست آورند.

در دوره قبل ایران با 57 ورزشکار در قالب شش تیم در مسابقات شرکت کرده بودکه سهم آنها 29 مدال (9 مدال طلا،10 نقره و 10 برنز) بود در حالی که در این دوره سهم مدال کاروان 32 مدال (15 طلا،6 نقره و 11 برنز میباشد که نشان از پیشرفت کمی و کیفی کاروان دارد.

جعفری با اشاره به اینکه تیم قدرتمند پاورلیفتینگ (وزنه برداری قدرتی) در این دوره از مسابقات در هر دو رشته پاور و پرس سینه مقام قهرمانی جهان را به دست آوردافزود:تیم دو ومیدانی نیز پس از روسیه و ترکیه مقام سوم این دوره از رقابتها رابه خود اختصاص داد.

دبیر فدراسیون نابینایان وکم بینایان اضافه کرد: در پنجمین دوره از رقابتهای جهانی نابینایان دو داور بین المللی وزنه برداری و یک داور جودو و یک داور گلبال از ایران در مسابقات قضاوت نمودند که در آینده در این مورد نویدهای بیشتری خواهیم داشت.

وی در پایان خاطر نشان ساخت کاروان پیروز بعثت شامگاه امروز به وقت محلی از فرودگاه سئول به مقصد تهران پرواز و انشاء الله صبح سه شنبه ساعت 10:25 صبح در فرودگاه امام خمینی (ره) خواهند بود.

کد خبر : ۶۷۰
اشتراک در