۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۶
کمیته بین المللی پارالمپیک برنامه سخنرانی کنفرانس ویستا 2015 را اعلام نمود
کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) در بیانیه اخیر خود برنامه کامل سخنرانان کنفرانس ویستا 2015 را که قرار است در شهر گرونا اسپانیا با شعار "فراهم کردن محیطی امن برای آینده ورزشکاران معلول" برگزار شود را اعلام نمود.  

در طی روزهای برگزاری کنفرانس که در 7 الی 10 اکتبر ( 15 الی 18 مهرماه) برگزار می شود بیش از 200 کارشناس و متخصص ورزشی از سراسر جهان شرکت خواهند داشت،  تنها یک پانل تخصصی تشکیل خواهد شد و مابقی زمان به سخنرانی اختصاص داده شده است.

پس از مراسم افتتاحیه در روز 7 اکتبر، اولین پانل سخنرانان در روز 8 اکتبر تشکیل خواهد شد که مارگو مونتجوی از کمیته پزشکی IOC در آن صحبت خواهد نمود. وی در ارتباط با " پیشنهادات IOC برای توسعه ورزشکاران جوان" صحبت خواهد نمود. 

سخنران روز بعد خانم جنیفر مک تاویش برنده جایزه علمی IPC 2015 خواهد بود. خانم مک تاویش بدلیل نقش مهمی که در بازگشت مجدد ورزشکاران هوش میانه به بازی های پارالمپیک ایفاء نمود مفتخر به دریافت این جایزه شد. مک تاویش در ارتباط با توسعه سیستم کلاسبندی مستند محور برای ورزشکاران با هوش میانه صحبت خواهد نمود و موارد ضروری را برای مشارکت بیشتر ورزشکاران بیان خواهد نمود.

سخنران پایانی پانل آقای دیوید سانز ریواس، مدیر علمی فدراسیون تنیس خواهد بود، کسی که در ارتباط با " مسیر ورزشی در تنیس با ویلچر از سطح پایه تا عالی" صحبت خواهد نمود.  

دکتر پیتر ون دیلت، مدیر علمی و پزشکی در این رابطه اعلام داشت: " بسیار خرسندیم از این که 5 ماه مانده به برگزاری این رویداد  برنامه ویستا 2015 را اعلام نمائیم. این اولین باری است که در طی این سالها توانسته ایم این رویداد را بیرون از شهر بن برگزار نمائیم. توانسته ایم سخنرانان بسیاری را در اینجا گرد هم آوریم. بیش از 100 مقاله دریافت شده است و مایلم از همه ارسال کنندگان این مقالات تشکر نمایم.

روز به روز این کنفرانسها بهتر می شوند و یقین دارم گردهمایی گرونا موفقیت این دوره را نیز تضمین می نماید. "

ویستا با این هدف بنیان نهاده شده است که بتواند شهرت، اهداف و ماموریت IPC را توسعه دهد و جایگاهی برای دنیای آکادمیک فراهم نموده است تا کارشناسان حوزه ورزش در ارتباط با ورزش معلولین تبادل نظر نمایند.

در این کنفرانس آخرین اطلاعات مرتبط با جنبش پارالمپیک و تعامل با ورزشکاران، مربیان و مسئولین رسانه ها ارائه می شود.

اولین بار این کنفرانس در سال 1993 برگزار شد و از آن زمان توانست هر روز شهرت بیشتری را در ارتباط با شهرت جنبش پارالمپیک بدست آورد.

کد خبر : ۶۶۷
اشتراک در