۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۰:۴۲
اولین دوره مسابقات قهرمانی جهان دوومیدانی 2017 و 2019 نوجوانان
کمیته دوومیدانی IPC اعلام نمود شهر کوچک نوتویل سوئیس اولین دوره مسابقات قهرمانی جهانی دوومیدانی 2017 و 2019 نوجوانان را برگزار خواهد نمود.

هدف از برگزاری این مسابقات که قرار است در روزهای 3 الی6 آگوست 2017 ( 12 الی 15 مرداد 1394) برگزار شود ایجاد مسیر توسعه برای ورزشکاران دارای کلاس بین المللی در سطح مسابقات منطقه ای و جهانی، همانند بازیهای پارالمپیک است.

این مسابقات در دو رده سنی برگزار می شود. ورزشکاران جوان 14 تا 17 سال و نوجوانان بین 18 و 19 سال.

در سال 2017 این مسابقات در مجتمع ورزشی آرنا شهر نوتویل برگزار می شود. محلی که دو سال قبل مسابقات جایزه بزرگ (گرند پریکس) در آنجا برگزار شد.

رایان مونت گومری، مسئول دوومیدانی IPC در این رابطه بیان داشت: "این مسابقات یکی از گامهای نهایی برای توسعه ورزش دوومیدانی معلولین محسوب می شود. از بازیهای لندن 2012 هدف ما همیشه خلق مسیر مسابقات ساختار محور برای ورزشکاران حرفه ای جهان است و این حرکت یکی از اقدامات مهم محسوب می شود."

"این مسابقات که یکسال بعد از بازیهای ریو خواهد بود، اولین سری مسابقاتی است که برای رده سنی نوجوانان و جوانان در عرصه بین المللی برگزار می شود."

رودی اسپیتزل، رئیس ورزش با ویلچر سوئیس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مسابقات جهانی چنین بیان داشت: "تهییج ورزشکاران جوان بی نهایت برای ما اهمیت دارد و بسیار خوشحالیم که می توانیم مسابقات بین المللی را برگزار نمائیم. ما همیشه از توسعه حمایت نموده ایم. در کنار آن تیمی از ورزشکاران مستعد را برای شرکت در این مسابقات تشکیل داده ایم.

اعطای برگزاری همزمان دو مسابقه از سوی IPC  نشان می دهد که کیفیت این مسابقات در حد مطلوبی خواهد بود و یقین دارند که ما خواهان داشتن مسابقاتی با شکل جدید هستیم. ورزشکاران از امکانات شهر نوتویل بهره مند خواهند شد. برای مثال در سال 2014 در ماده دو 11 رکورد جدید ثبت شد.

کد خبر : ۶۶۶
اشتراک در