۱۹ بهمن ۱۴۰۲ ۱۸:۰۲
از دو نشان عروسکی بازی‌های زمستانی ٢٠٢۶ رونمایی شد
از دو عروسک‌ بازی‌های زمستانی المپیک و پارالمپیک میلانو کورتینا ٢٠٢۶ رونمایی شد.
 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و نقل از وب‌سایت کمیته بین‌المللی پارالمپیک (IPC)، کمیته برگزاری رویداد زمستانی میلانو کورتینا ٢٠٢۶، از «تینا» و «میلو» دو سمور عروسکی بازی‌های المپیک و پارالمپیک رونمایی کرد. 
 
بر این اساس در فاصله‌ی دو سال مانده به این بازی‌ها، «میلو» عروسک (مسکات) قهوه‌ای رنگ پارالمپیک و خواهرش «تینا» به عنوان عروسک المپیک در جشنواره معروف موسیقی سان‌رموی ایتالیا، کشور میزبان رویداد زمستانی میلانو کورتینا ٢٠٢۶ معرفی شدند.
 
نام این دو عروسک برگرفته از نام دو شهر میزبان بازی‌هاست؛ میلو، مختصر شده‌ی شهر میلانوست و تینا، نیز اشاره به کورتینا نام دیگر شهر میزبان این رقابت‌ها دارد. این دو عروسک با وجود شباهت‌های بسیار، چند تفاوت نیز با هم دارند.
 
داستان میلو
میلو، عروسک بازی‌های پارالمپیک ٢٠٢۶، برف بازی را دوست دارد، در کوهستان زندگی می‌کند و در اوقات فراغت خود به تمرین موسیقی می‌پردازد.
میلو با یک پا به دنیا آمده است و یاد گرفته چگونه با وجود محدویت حرکتی و داشتن یک پنجه‌ پا، به کمک دم خود راه برود.

تینا، خواهر میلو
تینا نماد بازی‌های زمستانی المپیک ٢٠٢۶، در شهر زندگی می‌کند و به موسیقی علاقمند است و در جست‌وجوی آرزوهای بزرگی‌ست.

تینا و میلو به سوی روشنایی
تینا و میلو، در سفر ماجراجویانه خود تا بازی‌های زمستانی المپیک و پارالمپیک ٢٠٢۶ میلانو کورتینا به سوی «نور و روشنایی» هستند. این خواهر و برادر جستجوگر در مسیر خود تنها نیستند و ۶ قطره برف به شکل گل‌های برفی آن‌ها را همراهی می‌کنند.

طراحی عروسک‌ها
طراحی این دو عروسک با همکاری کمیته برگزاری بازی‌ها و وزارت آموزش ایتالیا صورت گرفته است که فاز نخست آن با جمع‌آوری ١۶٠٠ ایده، از دانش‌آموزان مدارس ایتالیا آغاز شد. سال گذشته، دو طرح به تصویب رسیده، به نظرسنجی عمومی گذاشته شد و در نهایت روز گذشته در جشنواره موسیقی سان‌رمو، هر دو عروسک رونمایی شدند.

 

میلو

میلو

 
کد خبر : ۶,۴۵۹
اشتراک در