۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰۴:۱۵
همکاری مشترک وادا و سازمان مسابقات عاری از دوپینگ
انجمن جهانی مبارزه با دوپینگ از همکاری مشترک با سازمان مسابقات عاری از دوپینگ (PCC) خبر داد و اعلام کرد، همکاری بین سازمان مسابقات عاری از دوپینگ (PCC) و آژانس مبارزه با دوپینگ (WADA) رشد قابل توجهی را در طی این چندین سال در بخش تحقیقات سبب شده است. این همکاری سبب سرمایه گذاری مشترک تحقیقاتی به مبلغ 6 میلیون دلار شده است که از سوی هر دو سازمان اجرا خواهد شد. به عنوان بخش تحقیقاتی مبارزه با دوپینگ یک و نیم میلیون دلار از این مبلغ توسط کمیته بین المللی المپیک هزینه خواهد شد.

مدیر اجرایی این سازمان آقای مایکل پرلموتر بیان داشتند: " این همکاری ما را قادر خواهد ساخت تا حمایت زیادی را از انجام تحقیقات مربوط به مبارزه با دوپینگ بین المللی داشته باشیم و نتایج تحقیقات خود را در لابراتوارهای وادا اجرا نمائیم. این فرصت خوبی برای اعضای سازمان مسابقات عاری از دوپینگ (PCC) خواهد بود."

در ادامه مدیر کل وادا، آقای دیوید هوئمن ابراز داشت: " انجام تحقیقات برای اقدامات پیشگیرانه از دوپینگ در سرتاسر جهان برای شرکای ما بسیار حیاتی است و کمک شایانی را در انجام این کار خواهد نمود. وادا از داشتن همکاری با سازمان مسابقات عاری از دوپینگ بسیار خرسند است چرا که سبب می شود تا ورزشکاران از دوپینگ دور بمانند و یکپارچگی ورزش همچنان حفظ شود."

از سال 2008 این سازمان بیش از 12 میلیون دلار برای انجام تحقیقات مبارزه با دوپینگ هزینه نموده است.

این سازمان در حال بررسی درخواستهای کمکهای مالی برای انجام تحقیقات است. سال 2008 مبلغ 10000 دلار هزینه شد و در حال حاضر این مبلغ به 400000 دلار رسیده است که البته بستگی به ماهیت تحقیق صورت گرفته دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت رسمی سازمان  به نشانی cleancompetition.com مراجعه نمائید.

از سال 2001 ، وادا بیش از 60 میلیون دلار در تحقیقات علمی و علوم اجتماعی هزینه نموده است.

وادا همواره متعهد به افزایش انجام تحقیقات برای توسعه روشهای جلوگیری از استفاده از داروهای ممنوعه بوده است و همراه با آن مطالعاتی را برای جلوگیری از تهدیدات دوپینگ داشته است.

هر ساله وادا فراخوان انجام پروژه های تحقیقاتی را اعلام می نماید. کارشناسان سرتاسر جهان طرحهای پیشنهادی خود را با اولویت موضوع کمیته تحقیقاتی و پزشکی و بهداشت وادا ارسال می نمایند.

علاوه بر کمک مالی تحقیقاتی به طور منظم، موضوعات تحقیقاتی ضروری نیز توسط وادا شناسایی می شوند ( برای مثال جلوگیری از داروهای ممنوعه). این پروژه ها خارج از فرایند برنامه معمول به ترتیب جزء برنامه تحقیقاتی قرار خواهند گرفت.

شایان ذکر است سازمان مسابقات عاری از دوپینگ (PCC) در سال 2008 تحت عنوان یک سازمان غیر انتفاعی در آمریکا تاسیس شد و سعی در یکپارچه نگاهداشتن ورزش این کشور داشت. برای ادامه کار این سازمان از همکاری متخصصین برجسته در انجام تحقیقات مبارزه با دوپینگ بهره گرفت. این سازمان همچنین روشهایی را ابداع نمود و آن را در اختیار لابراتورهای وادا قرار داد. این سازمان از تلاشهای موثر برای صیانت از عملکرد ورزشکاران در همه رشته های ورزشی حمایت لازم را می کند.

کد خبر : ۶۳۵
اشتراک در