۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۱۳:۱۷
امضاء تفاهم نامه جدید بین سازمان داروهای جدید و وادا
روابط عمومی وادا خبری مبنی بر امضاء تفاهم نامه میان وادا (WADA) و سازمان داروهای جدید (IMI) در تاریخ 25 فروردین 1394 منتشر نمود که طبق آن مقرر شده است طرفین تفاهم نامه اطلاعات و دانش خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند.

این دو سازمان از پشتوانه علمی و پزشکی مستحکمی برخوردارند و هم پوشانی بسیاری در زمینه های مختلف دارند. نمونه گیریهایی که در سازمان داروها بر روی بیماران برای تعیین اثرات داروها صورت می گیرد می تواند کمک شایانی برای وادا محسوب شود. چرا که با داشتن این اطلاعات سریعتر می توانند ورزشکارانی که از داروهای ممنوعه استفاده می کنند را شناسایی نمایند. در مقابل نیز وادا می تواند داروهای تقلبی را به این سازمان معرفی نماید.

طبق این تفاهم نامه دو سازمان با همکاری یکدیگر نیازهای خود را در زمینه های مختلف کاری شناسایی خواهند نمود و در جهت رفع آنها گام برخواهند داشت. آنها همچنین دانش خود را در حیطه های مورد نظر در اختیار یکدیگر قرار خواهند داد.

این دو سازمان همچنین برنامه هایی را برای آینده ترسیم نموده اند که از آن جمله می توان به موضوعات مرتبط با خون، اثرات بلند مدت داروها بر بدن، عملکرد ریه و غیره اشاره نمود.

مدیر سازمان داروهای جدید در این رابطه بیان داشت: " بسیاری از جنبه های تحقیقاتی وادا ارتباط مستقیمی را با برنامه توسعه ان سازمان دارند. این تفاهم نامه مسیر را برای به اشتراک گذاشتن ایده ها تسهیل می بخشد."

در ادامه دبیر کل وادا، آقای دیوید هوئمن ابراز داشت: " همکاری با سازمانی که در زمینه تولید دارو پیشرو می باشد برای ما بسیار فرصت خوبی خواهد بود، چرا که در زمینه سلامت هر دو سازمان بهره لازم را خواهند برد و این همکاری هر چه بیشتر ما را برای کنفرانس بین المللی توکیو در سال جاری تقویت می نماید. این همکاری خطرات ناشی از استفاده از داروهای ممنوعه را کاهش می دهد و منجر به آن می شود تا وادا بتواند استراتژیهای جدید خود را برای مبارزه با داروهای ممنوعه تدوین نماید.

کد خبر : ۶۲۹
اشتراک در