۳۱ فروردین ۱۳۹۴ ۰۶:۱۲
مربی اوکراینی تیم ملی بیشتر انتظارات را برآورده کرده است - بازخورد مثبت کمانداران از حضور مربی خارجی

گفتگویی با آقای مجید کهتری (رئیس انجمن تیر و کمان) با نزدیک شدن به روزهای پایانی اولین مرحله تمرینات تیم ملی.

ایشان ضمن ابراز رضایت از روند برگزاری تمرینات گفت: خوش بختانه بخش قابل توجهی از انتظارات ما توسط مربی اوکراینی، آقای نیکولاویچ برآورده شده و بازخوردهای کمانداران تیم ملی نیز در خصوص وی مثبت بوده و توانسته اند در این مدت با مربی جدید خود ارتباط برقرار کنند.

کهتری افزود: طی این هشت روز که از زمان آغاز اردو می گذرد، به صورت مرتب عملکرد مربی جدید را زیر نظر داشتم و باید گفت که وی حرفه ای عمل می کند و برنامه ی خوبی را در پیش گرفته که در ابتدای امر به اصلاح تکنیک و تاکتیک ملی پوشان منجر شده است.

رئیس انجمن تیر و کمان خاطر نشان کرد: آنچه که از ابتدا در نظر داشتیم، استفاده از تجربیات نیکولاویچ در رشته ریکرو بود. اما خوشبختانه متوجه شدیم که در کامپوند هم می توانیم از وی کمک بگیریم و به صورت همزمان هر دو رشته را پوشش دهیم.

 

 


وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه زبان مربی جدید تیم ملی روسی است و نکات مختلف از طریق مترجم باید به ملی پوشان منتقل شود، بنده به عنوان یک واسطه  در کنار مترجم تلاش می کنم در انتقال درست مفاهیم کمک کنم و آقای نیکولاویچ نیز در تلاش است تا زبان فارسی را فراگرفته و برخی از جملات و اصلاحات رایج را هر چه سریعتر آموزش ببیند. البته در این مورد جای نگرانی نیست و پس از برگزاری چند مرحله اردو به تدریج به زبان مشترکی خواهیم رسید.

کهتری با اشاره به افزوده شدن دو نفر به ترکیب تیم ملی گفت: شهاب ریحانی و فرزانه عسگری با موافقت فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک به ترکیب مدعوین تیم ملی اضافه شدند و در تمرینات بسیار با انگیزه ظاهر شده و رکوردهای خوبی هم به جا گذاشته اند.

رئیس انجمن تیر و کمان اعلام کرد: طبق طرحی که انجمن به فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک ارائه کرده است، در نظر داریم اردوهای ثانویه را برگزار کنیم . این اردوها پس از پایان یافتن اردوهای اصلی تیم ملی و با هزینه های شخصی ورزشکاران برگزار می شود و هدف از آن، زیر نظر بودن مداوم ملی پوشان و بهره مندی بیشتر از حضور مربی اصلی در تمرینات و همین طور ایجاد امکان برای نفراتی که رکوردهای های خوبی دارند اما در حد ورود به تیم ملی اصلی نبوده اند، است.

این افراد می توانند در کنار ملی پوشان اصلی در تمرینات شرکت کنند و به تدریج شاهد تشکیل تیم ملی دوم یا ب نیز خواهیم بود. ضمن اینکه در این خصوص هیچ هزینه و فشاری به فدراسیون تحمیل نمی شود و در صورت موافقت با اجرای این طرح، شاهد نتایج بسیار خوبی خواهیم بود.

وی در پایان افزود: اولین مرحله تمرینات تیم ملی تا 3 اردیبهشت ماه در جریان خواهد بود و در این مرحله صرفا روی اصلاح تکنیک ها متمرکز بودیم و از مراحل آتی برنامه های کادر فنی در خصوص رکوردها نیز به تدریج اجرا می شود.

کد خبر : ۶۲۶
اشتراک در