۳۰ فروردین ۱۳۹۴ ۱۰:۰۱
ضرب سـری جدید سکـه هـای یادبود بازی های المپیک و پارالمپیک 2016 ریو
ستاد بازی های ریو، از تولید سری دوم سکه های یادبود مسابقات المپیک و پارالمپیک 2016 خبر داد.

در سری دوم، سکه هایی با نماد رشته های بسکتبال، راگبی، قایقرانی ویژه بازی های المپیک و رشته پاراکانو، ویژه بازی های پارالمپیک به ارزش یک رئال (واحد پول برزیل) ضرب و وارد بازار می شوند.

تولید سکه های یادبود این بازی های از ماه نوامبر گذشته آغاز شده و شور و اشتیاق بی نظیری میان مردم این کشوربه وجود آورده است.

آقای مولتینی از مسئولین کمیته ریو در این رابطه اظهار داشت : از اینکه مردم برزیل از ضرب سکه ها استقبال نموده اند بسیار خرسندیم. این کار نه تنها یک سنت رایج در برزیل است بلکه امیدواریم برای کشور یک میراث باقی گذارد. این سکه ها جوانب سنتی بازیها را نشان می دهند و راه خوبی برای همراه نمودن عموم مردم با این رویداد است.

علت انتخاب چهار رشته ای که در سری جدید روی سکه ها ضرب می شوند به این خاطر است که بسکتبال و قایقرانی دو رشته ای هستند که برزیل امکان کسب بیشترین مدال را از آنها دارد و راگبی و پاراکانو نیز دو رشته ای هستند که به تازگی در این کشور فعال شده و رو به توسعه می روند.



این سکه ها علاوه بر استفاده در گردش مالی کشور برزیل، این قابلیت را دارند که توسط کلکسیونرها جمع آوری شده و به عنوان مجموعه نگهداری شوند.

ضرب سکه های یادبود بر اساس یک سنت قدیمی از بازی های المپیک 1952 هلسینکی به یادگار مانده و بر روی هر کدام از سکه ها نمادی از یک رشته و در طرف دیگر یکی از نمادهای فرهنگی کشوری که محل برگزاری بازی هاست، درج شده است.

این برای اولین بار است که در تاریخ برزیل تولید سکه های یادبود المپیک و پارالمپیک با همکاری بانک مرکزی این کشور انجام می شود و در مجموع 320 میلیون قطعه سکه با 36 طرح مختلف تولید خواهد شد که از میان آنها 4 سکه با روکش طلا، 16 سکه با روکش نقره ای و 16 سکه برای گردش رایج پولی برزیل در نظر گرفته شده است.

سری بعدی سکه ها نیز در آگوست 2015 و فوریه 2016 ضرب خواهد شد.

لازم به ذکر است کمیته برگزاری این بازیها چندی پیش از تمبرهایی با نماد 9 رشته ورزشی (بسکتبال، راگبی، وزنه برداری، قایقرانی، شنا، تیروکمان، دوچرخه سواری، بدمینتون و کشتی) رونمایی نموده بود.

کد خبر : ۶۲۵
اشتراک در