۴ آبان ۱۴۰۲ ۲۰:۰۲
روز چهارم/ فرزندان ایران در تلاش برای حفظ جایگاه دوم در بازی‌های پاراآسیایی
رقابت‌های امروز بازی‌های پاراآسیایی با مجموع ٢٣ مدال برای ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امروز پنج‌شنبه چهارم آبان ماه ١۴٠٢، هانگژو شاهد تلاش ملی‌پوشان کشورمان برای کسب ٨ مدال طلا، ۶ نقره و ٩ برنز بود که با مجموع ٢٣ مدال جایگاه دوم جدول رنکینگ را به ایران اختصاص داده‌اند.
در چهارمین روز از بازی‌های پاراآسیایی تیم‌های والیبال نشسته و فوتبال نابینایان فینالیست شدند. تیم بسکتبال با ویلچر مردان کشورمان از رسیدن به فینال بازماند و بانوان بسکتبال با ویلچر هم با عنوان چهارمی به کار خود پایان داد.
مردان گلبال برای ایستادن روی سکوی سومی در هانگژو جدال دشواری مقابل کره‌جنوبی در پیش دارند، در حالی که زنان گلبالیست موفق به صعود از مرحله گروهی نشدند.
مدال‌‌آوران روز چهارم بازی‌ها
طلا
علیرضا زارع، هاجر صفرزاده، مهدی اولاد، حامد امیری، سعید افروز، تیم B۱ بانوان، امیر ربی، تیم میکس ریکرو (زهرا نعمتی و محمدرضا عرب‌عامری) 
نقره
عرفان رضایی، ظفر ذاکر و آتنا محمدی‌ها، تیم B۲وB۳ بانوان، تیم B۲وB۳ آقایان
برنز
بتول جهانگیری، حسن باجولوند، فرشته مرادی و الهام صالحی، علیرضا قورچی، تیم B۱ آقایان، تیم میکس کامپوند (مریم یاورپور و هادی نوری)، زهرا آقایی، شاهین ایزدیار
نگاهی به رقابت‌ها و نتایج روز چهارم ایران:
پارادوومیدانی 
در آغاز چهارمین روز مسابقه دوومیدانی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، صبح امروز فینال دوی ۱۰۰ متر در کلاس T۳۵ برگزار شد.
*علیرضا زارع با زمان ۱۲.۷۴ ثانیه به مدال طلا دست یافت. زارع که روز گذشته در دوی ۲۰۰ متر نیز طلا گرفته بود، همچنین موفق شد رکورد بازی‌های پاراآسیایی را که در اختیار یک ورزشکار هندی بود، ارتقا بدهد.
*هاجر صفرزاده در فینال دوی ۲۰۰ متر کلاس T۱۲، با ثبت زمان ۲۵.۸۷ ثانیه و شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی، به مدال طلا رسید.
*مهدی اولاد در چهارمین روز از رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۱۱، با پرتابی به طول ۴۲.۷۳ متر ضمن کسب مدال طلا، رکورد این ماده را در بازی‌های پاراآسیایی از آن خود کرد.
*حامد امیری در جریان رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F۵۵،با حد نصاب ۱۱.۲۷ متر ضمن شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی که از سال ۲۰۱۰ دست نخورده مانده بود، به مدال طلا رسید.
*سعید افروز در رقابت‌های پرتاب نیزه کلاس ادغامی F۳۳/۳۴ با پرتابی به طول ۴۰.۱۸ متر و ۱۰۶۸ امتیاز طلایی شد.
*عرفان رضایی نیز در همین ماده با پرتابی به طول ۲۸.۳۸ متر و ۱۰۵۷ امتیاز به مدال نقره دست یافت. 
گفتنی‌ست با خطای سیستم امتیازدهی مسابقات، در ابتدا مدال طلا برای رضایی و نقره برای افروز محاسبه شده بود اما در ادامه و با بازنگری برگزارکننده، این خطا اصلاح و مدال‌ها جابه‌جا شد.
*ظفر ذاکر در پرتاب وزنه کلاس F۵۵، با رکورد ۱۱.۱۶ متر به مدال نقره رسید.
*آتنا محمدی‌ها، در پرتاب وزنه بانوان کلاس F۳۳ با رکورد ۶.۱۰ متر به مدال نقره رسید.
*حسن باجولوند در پرتاب دیسک کلاس F۱۱ با رکورد ۳۷.۶۲ متر به مدال برنز را به خود اختصاص داد.
*امیرحسین علی‌پور دیگر نماینده ایران در همین ماده و کلاس با پرتابی به طول ۳۵.۹۱ متر به مقام چهارم بسنده کرد.
*بتول جهانگیری، با رکورد ۵.۹۹ متر موفق به کسب مدال برنز شد. 
*فرشته مرادی در پرتاب وزنه کلاس F۳۴ با ثبت رکورد ۶.۷۱ متر به مدال برنز رسید.
*الهام صالحی در پرتاب نیزه کلاس F۵۴، با ثبت رکورد ۱۶.۹۱ متر، مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آورد.
*رضا حاتمی، در فینال دوی ۱۰۰ متر مردان کلاس T۳۸، با زمان ۱۱.۸۲ ثانیه به مقام ششم رسید.
*داوود علی‌قاسمی در دوی ۱۰۰ متر کلاس T۴۷، با ثبت زمان ۱۱.۴۵ ثانیه در جایگاه هفتم قرار گرفت.
نمایندگان کشورمان در پایان دورهای اول و دوم شطرنج سرعت، به ١٨ پیروزی، ۴ تساوی و ١٠ شکست دست یافتند. این رقابت‌ها فردا نیز ادامه دارد.
پاراتیراندازی با کمان
*زهرا نعمتی و محمدرضا عرب‌عامری در فینال ماده تیمی میکس ریکرو با نتیجه ۶ بر ٢ (٣٨ بر ٣۵) تیم چین را شکست دادند و به مدال طلا دست یافتند. 
*مریم یاورپور و هادی نوری در کامپوند میکس و رقابتی جذاب با نتیجه ۱۵۲ بر ۱۵۰ مقابل کره‌جنوبی به برتری و مدال برنز رسیدند.
پاراتنیس روی میز
*حسن جانفشان و مهدی رضاپور در بخش گروهی رقابت‌‌های دوبل کلاس MD۴ با یک برد و یک شکست به عنوان تیم دوم از گروه خود، به نیمه‌نهایی صعود کرد. این تیم فردا به مصاف تایلند می‌رود.
*محمدعرفان غلامی و ناصر دهقان‌پور در بخش دوبل کلاس MD۱۸ نیز در برابر نمایندگان ژاپن با نتیجه ٣ بر صفر شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد.
پاراوزنه‌برداری
زهرا آقایی، در بخش بانوان و دسته ٧٣ کیلوگرم، با مهار وزنه‌ی ۱۱۴ کیلوگرمی به نشان برنز رسید.
پاراشنا
شاهین ایزدیار در کلاس S۱۰ کرال پشت با زمان ١:٠٨.٣٣ ثانیه، مدال برنز را از آن خود کرد. 

پاراشطرنج

نمایندگان کشورمان در دور هفتم و پایانی شطرنج استاندارد، ١٠ پیروزی، ١ تساوی و ۵ شکست کسب کردند و در مجموع به ٢ طلا، ٣ نقره و ٢ برنز دست یافتند.

*ملیحه صفایی در فینال شطرنج استاندارد انفرادی به مدال طلا رسید.

*تیم B۱ بانوان نیز موفق به کسب مدال طلا شد.

*امیر ربی در بخش انفرادی به مدال نقره رسید. 

*تیم B۲وB۳ بانوان به مدال نقره دست یافت. 

*تیم B۲وB۳ آقایان نیز موفق به کسب مدال نقره شد. 

*علیرضا قورچی بیگی در بخش انفرادی به یک مدال برنز دست یافت. 

*تیم B۱ آقایان نیز به یک مدال برنز  رسید.

والیبال نشسته 

*تیم ملی والیبال نشسته مردان با پیروزی ٣ بر صفر برابر کره جنوبی به فینال راه یافت. تیم ایران فردا به مصاف قزاقستان خواهد رفت.

*تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران در چهارمین دیدار خود برابر ژاپن به پیروزی ٣ بر صفر رسید و با این نتیجه مدال خود را قطعی کرد. تیم کشورمان فردا برابر تایلند به میدان خواهد رفت.

بسکتبال با ویلچر
*تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران در مرحله نیمه‌نهایی با نتیجه ۴٣ بر ۴٠ مغلوب ژاپن شد و از راه‌یابی به فینال بازماند.
*تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان ایران در دیدار رده‌بندی برابر تایلند با نتیجه ۴۶ بر ۳۱ شکست خورد و به عنوان چهارم رسید.
تیم ملی گلبال
*تیم ملی گلبال مردان ایران در نیمه‌نهایی چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، مقابل چین قرار گرفت و با نتیجه ۱۱ بر ۷ شکست خورد و فرصت صعود به فینال را از دست داد. تیم ملی ایران فردا در دیدار رده‌بندی به مصاف کره جنوبی خواهد رفت.
*تیم ملی گلبال بانوان کشورمان در آخرین مسابقه خود برابر ژاپن با نتیجه ۶ بر صفر مغلوب شد و از صعود به مرحله نیمه‌نهایی باز ماند.
بانوان گلبالیست که در سه بازی پیشین خود مغلوب کره‌جنوبی، چین و تایلند شده بود، بدون پیروزی و کسب امتیاز، در جایگاه پنجم ایستادند.

 

کد خبر : ۶,۲۲۴
اشتراک در