۳ آبان ۱۴۰۲ ۱۱:۴۰
روز سوم/ مروری بر نتایج کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی/ ضغیمی‌نژاد در کسب طلا هت‌تریک کرد
روز سوم بازی‌ها برای کاروان ایران با هشت مدال طلا همراه بود.

 

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، امروز سوم آبان ماه و در سومین روز از بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، ملی‌پوشان کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند و در نهایت به مجموع ۲۷ مدال رنگارنگ، شامل ۸ طلا، ۱۰ نقره و ۹ برنز دست یافتند. سینا ضیغمی ملی پش پاراشنای ایران امروز در کسب مدال طلا رکود شکنی و هت‌تریک کرد.

فرزندان ایران تا امروز در جدول رنکینگ پاراآسیایی پس از چین، در جایگاه دوم قرار دارند.


مدال‌آوران ایران در روز سوم


طلا

علیرضا زارع، سیدعلی‌اصغر جوانمردی، یاسین خسروی، رشید مسجدی، تیم دوبل ریکرو مردان (محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی)، حامد حق شناس، سینا ضیغمی‌نژاد، وحید نوری

نقره

علیرضا مختاری، پرستو حبیبی، سجاد محمدیان، مهدی مرادی، فائزه دیبایی، هرمز صیدی، دوبل ریکرو بانوان (زهرا نعمتی و سمیه رحیمی)، علی‌رضا بخت، لیلا میرزایی،   

برنز

لیلا کبگ‌زن، میلاد رمضانی، تیم دوبل کامپوند (مریم یاورپور و فرزانه عسگری)، مهدیه محمدیان، مهدیه محمدیان، حسن جانفشان، علی نوایی


مروری کوتاه بر نتایج روز سوم


پارادوومیدانی

علیرضا زارع در فینال ماده ۲۰۰ متر مردان در کلاس T۳۵ با ثبت زمان ۲۵.۵۱ به مدال طلا دست پیدا کرد و رکورد آسیا در این ماده را که ٢٧.١۵ ثانیه بود، ارتقا داد.

سیدعلی اصغر جوانمردی، در پرتاب وزنه کلاس F۳۵  با پرتابی به طول ۱۶ متر و ۱۷ سانتی‌متر به مدال طلا دست پیدا کرد.

یاسین خسروی در فینال پرتاب وزنه کلاس F۵۷ با پرتابی به طول ۱۶ متر، ضمن کسب مدال طلا موفق به شکستن رکورد بازی‌های پاراآسیایی نیز شد.

رشید مسجدی ملی‌پوش پرتاب وزنه کشورمان با ثبت رکورد ۸ متر و ۷۳ سانتیمتر به مدال طلا دست یافت.

علیرضا مختاری نیز در این ماده با ثبت رکورد ۸ متر و ۵٩ سانتیمتر به مدال نقره رسید. 

اسدالله عظیمی نیز در جایگاه چهارم ایستاد. 

پرستو حبیبی ملی‌پوش پارادوومیدانی ایران در فینال رقابت‌های پرتاب وزنه کلاس F۳۲ با پرتابی به طول ۵.۴٩ متر به مدال نقره رسید.

سجاد محمدیان در ماده پرتاب وزنه کلاس F۶۳ با پرتابی به طول ۱۴ متر و ۲۷ سانتی‌متر به مدال نقره دست یافت. 

مهدی مرادی در فینال مسابقات پرش طول کلاس T۱۳ با ثبت رکورد ۶.۲۲ متر به مدال نقره دست یافت.

فائزه دیبایی در رقابت‌های پرتاب دیسک کلاس F۵۶-۵۷ با رکورد ۲۲.۹۸ به مدال نقره رسید.

هرمز صیدی در ماده پرتاب نیزه کلاس F۳۷ با پرتابی به طول مدال نقره را از آن خود کرد.

لیلا کبگ‌زن در فینال ماده پرتاب وزنه کلاس F۶۴ با پرتابی به طول ۱۰ متر به مدال برنز رسید.

سعیده عبداللهی نیز با پرتابی به طول ۹ متر و ۷۱ سانتیمتر به عنوان چهارم رسید.

میلاد رمضانی در دو ۴۰۰ متر کلاس T20 با ثبت زمان ۵٠.۴٣ ثانیه و رکورد ۴۸ متر و ۴۷ سانتیمتر به مدال برنز دست یافت.

هاجر صفرزاده در دوی ۲۰۰ متر زنان با زمان ۲۵ ثانیه و ۷۶ صدم ثانیه و شکستن رکود این ماده به عنوان نفر اول به فینال صعود کرد.

فاطمه امیرزادگانی در پرش طول، کلاس T۱۱/۱۲ با پرتابی به طول  ۴ متر و ۸۷ سانتی‌متر به عنوان ششم بسنده کرد.


پاراتیراندازی با کمان

ملی پوشان ایران در فینال دوبل ریکرو مردان، با ترکیب محمدرضا عرب‌عامری و غلامرضا رحیمی تیم چین را با نتیجه ۵ بر ٣ شکست دادند و اولین طلای پاراتیراندازی با کمان کشورمان در این رقابت‌ها را به دست آوردند.

تیم دوبل ریکرو بانوان کشورمان با ترکیب زهرا نعمتی و سمیه رحیمی در فینال با نتیجه ۵ بر ۴ مغلوب تیم چین شد و به مدال نقره دست یافت.

تیم دوبل کامپوند بانوان ایران با ترکیب مریم یاورپور و فرزانه عسگری در رقابتی مهیج تیم کره جنوبی را با نتیجه‌ی ۱۵۱ بر ۱۳۸  شکست داد و به مدال برنز دست یافت. تیم ایران در دیدار نیمه‌نهایی و در یک رقابت بسیار نزدیک مغلوب چین شده بود.


پاراتکواندو

تیم پاراتکواندوی کشورمان در اولین تجربه پاراآسیایی خود با ده نماینده موفق به کسب سه طلا، چهار نقره و سه برنز شد و به عنوان قهرمانی دست یافت.

حامد حق‌شناس در فینال وزن مثبت ۸۰ کیلوگرم با برتری ۳۰ بر ۱۱ مقابل حریف قزاقستانی خود به مدال طلا رسید. 

علیرضا بخت در فینال وزن منفی ۸۰ کیلوگرم با نتیجه ١۵ بر ١٣ از نماینده کره جنوبی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

لیلا میرزایی ملی‌پوش وزن مثبت ۶۵ کیلوگرم پاراتکواندو، در فینال مقابل حریف ازبکستانی با نتیجه ۱۶ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره رسید.


پاراوزنه‌برداری

روح‌الله رستمی با مهار وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی در رقابتی تنگاتنگ با حریف چینی در دسته ٨٠ کیلوگرم موفق به کسب نقره شد.

مهدیه محمدیان در دسته ۵۵ کیلوگرم با مهار وزنه ۱۰۵ کیلوگرمی به مدال برنز رسید. این نخستین مدال تاریخ پاراوزنه‌برداری بانوان ایران است.

نادر مرادی در دسته ٧٢ کیلوگرم با مهار وزنه ۲۰۳ کیلوگرمی در جایگاه چهارم قرار گرفت. 


پاراشنا

در فینال رقابت‌های پاراشنا ماده ۱۰۰ متر آزاد کلاس S۱۰، سینا ضیغمی‌نژاد با زمان ۵۶.٣٣ ثانیه موفق به کسب مدال طلا شد. ضیغمی‌نژاد با ثبت این زمان، رکورد بازی‌های پارا آسیایی را نیز به نام خود ثبت کرد.

شاهین ایزدیار هم در همین ماده و کلاس با زمان ۵٧.٩۴ ثانیه در جایگاه سوم قرار گرفت.

ابوالفضل ظریف، ملی پوش نوجوان کشورمان در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S9 با زمان ۲۶ ثانیه و ۴۶ صدم ثانیه به نشان نقره دست یافت.

ابوالفضل نگارستانی در ماده ۵۰ متر آزاد کلاس S9 در جایگاه چهارم ایستاد و از کسب مدال بازماند.


پاراتنیس روی میز

حسن جانفشان امروز در دیدار نیمه‌نهایی برابر نماینده کره جنوبی با نتیجه ٣ بر صفر شکست خورد و به مدال برنز دست یافت.


پارادوچرخه سواری

مهدی محمدی و بهروز فرزاد دو نماینده پارادوچرخه سواری کشورمان در ماده ۴۰۰۰ متر تعقیبی انفرادی، کلاس C۴ در رده هفتم و هشتم قرار گرفتند.


پاراجودو

رقابت های جودوی نابینایان و کم بینایان امروز چهارشنبه به پایان رسید.

وحید نوری در فینال وزن مثبت ٩٠ کیلوگرم کلاس J۲ در مبارزه‌ای نفس‌گیر با نماینده ازبکستان پیروز شد و به مدال طلا دست یافت.

علی نوایی ملی‌پوش پاراجودو در دیدار رده‌بندی وزن مثبت ٩٠ کیلوگرم کلاس J۱، حریف ازبکستانی خود را ایپون کرد و به مدال برنز رسید.


پاراشطرنج

تیم پاراشطرنج کشورمان در روز سوم مسابقات و دورهای پنجم و ششم به ۱۵ برد، ۴ تساوی و ۱۳ شکست دست یافتند. با این نتیجه دست یابی به دو مدال طلا در روزهای آینده را قطعی کرد.


تیم ملی بسکتبال با ویلچر

تیم ملی بسکتبال با ویلچر مردان ایران امروز در چهارمین دیدار خود در مرحله گروهی، به مصاف تایلند رفت و این تیم را با نتیجه ۷۴ بر ۶۳ شکست داد و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

تیم ملی بسکتبال باویلچر بانوان کشورمان در پنجمین مسابقه‌ خود برابر چین قرار گرفت و با نتیجه ۷۵ بر ۲۷ نتیجه را به میزبان واگذار کرد. تیم ایران فردا برای کسب مدال برنز به مصاف تایلند خواهد رفت.


تیم ملی والیبال نشسته

تیم ملی والیبال نشسته مردان ایران تیم کامبوج را با نتیجه سه بر صفر از پیش رو برداشت و به سومین پیروزی پیاپی خود دست یافت. تیم کشورمان فردا به مصاف کره جنوبی می رود.

تیم ملی والیبال نشسته بانوان کشورمان در مقابل چین، قهرمان دور قبل این بازی‌ها نتیجه را ۳ بر صفر واگذار کرد. ایران دو دیدار قبل خود مقابل کره جنوبی و مغولستان را با پیروزی پشت سر گذاشته بود.


تیم ملی فوتبال نابینایان

ملی‌پوشان فوتبال نابینایان، امروز چهارشنبه سوم آبان ماه با هند روبه‌رو شدند و با ارائه یک بازی خوب، حریف را ٣ بر صفر شکست دادند. تیم کشورمان فردا به مصاف مالزی می رود.


تیم ملی گلبال

تیم ملی گلبال مردان ایران عصر امروز در سومین و آخرین دیدار خود در دور گروهی در برابر قطر با نتیجه ١١ بر یک به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

تیم ملی گلبال زنان کشورمان در سومین دیدار خود با نتیجه شش بر دو مغلوب تایلند شد و در ادامه رقابت ها به مصاف ژاپن می رود.

 

 

کد خبر : ۶,۲۲۲
اشتراک در