۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۰۷:۴۰
محمد بیدگلی - مسابقات جهانی با حضور 16 تیم برگزار می شود
هم گروهی ایران با لیتوانی، کانادا، چین، بلژیک، ژاپن، استرالیا و ونزوئلا / برگزاری مسابقات در دو گروه

محمد بیدگلی: سرمربی تیم ملی گلبال نابینایان وکم بینایان امیدوارم در رقابتهای جهانی همچون آسیا حرف اول را بزنیم.

محمد بیدگلی سرمربی تیم ملی گلبال در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون نابینایان وکم بینایان اظهار داشت:  همواره یکی از مهم ترین سیاست های فدراسیون تقویت رشته تخصصی نابینایان وکم بینایان یعنی گلبال و حضور موثر آنها در مسابقات داخلی و خارجی بوده که این امر در سال 93 به خوبی محقق شد و مقایسه عملکرد سال 93 در بخش داخلی و خارجی با سال های گذشته موید این مطلب است.

وی در ادامه با اشاره به حضور تیم گلبال در مسابقات جهانی افزود: تیم های حاضر در این مسابقات در 2 گروه تقسیم شدند که تیم ملی کشورمان در گروه ب با لیتوانی ،کانادا،چین،بلژیک،ژاپن،استرالیاو ونزوئلا هم گروه است و در گروه الف نیز تیم های ترکیه، جمهوری چک، اسپانیا، کره جنوبی، مصر، سوئد، آلمان و مکزیک با هم به رقابت می پردازند.

بیدگلی در خصوص شناخت تیم ها گفت:با توجه به حضور تیم گلبال کشورمان در مسابقات جهانی فنلاند و رقابتهای پاراآسیایی اینچئون جز ونزوئلا تقریبا با همه تیم های شرکت کننده در رقابتهای جهانی کره بازی کرده ایم و شناخت خوبی از رقبا داریم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: تیم های اول تا سوم این رقابتها مستقیما سهمیه پارالمپیک ریو را دررشته گلبال دریافت می کنند 3 تیم فنلاند، برزیل و امریکا پیش از این سهمیه را گرفتند 3 تیم هم در این مسابقات سهمیه می گیرند 4 تیم هم در رقابتهای قاره ای.

وی افزود: آخرین فرصت کسب سهمیه پارالمپیک ریو رقابتهای قاره ای است که از هر قاره یک تیم سهمیه می گیرد و در مجموع 10 تیم در ریو شرکت خواهند کرد. در قاره آسیا این رقابتها بین کشور های آسیا و اقیانوسیه برگزار میشود و تیم اول سهمیه را بدست می آورد.

بیدگلی در خصوص جایگاه کنونی رشته گلبال ایران گفت: در آسیا حرف اول را می زنیم جایگاه نخست بازی های پاراآسیایی اینچئون به ایران تعلق دارد و از نظر رنکینگ جهانی در جایگاه چهارم دنیا قرار داریم که این مساله نشان دهنده پتانسیل بالای گلبال در ایران است.

سرمربی تیم ملی گلبال در پایان گفت موفقیت های سالهای اخیر رشته گلبال در درجه اول محصول اعتماد فدراسیون و حمایت کمیته ملی پارالمپیک است پس از آن ثمره زحمات ورزشکارانی است که تحت هر شرایطی برای درخشش در میادین مختلف داخلی و خارجی تلاش می کنند و انگیزه های قوی آنهاست که گلبال را به چنین جایگاه خوبی رسانده است.

کد خبر : ۶۲۲
اشتراک در