۱ آبان ۱۴۰۲ ۱۴:۰۱
طلای ناب پاراجودو بر گردن بنی‌طبا/ کوهکن به برنز رسید
نمایندگان جودوی نابینایان و کم‌بینایان کاروان کشورمان در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، امروز دوشنبه اول آبان ماه موفق به کسب یک طلا و یک برنز شدند.
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، میثم بنی‌طبا و سعید کوهکن ملی‌پوشان پاراجودوی ایران، به ترتیب بر سکوهای اول و سوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ایستادند. 
بنی‌طبا، نماینده وزن منهای ۶۰ کلاس J۱ جودوی نابینایان و کم‌بینایان با شکست کاپیل پارمار از هند در فینال توانست طلای بازی‌های پاراآسیایی هانگژو را به دست آورد. 
او در مرحله نخست موفق شده بود حریفی از ازبکستان را شکست دهد و در نیمه نهایی نیز توانست به راحتی حریفی از اندونزی را از پیش رو بردارد تا در فینال مقابل حریف هندی‌اش قرار بگیرد.
بنی‌طبا پیش از این در بازی‌های پاراآسیایی اینچئون موفق شده بود طلای تیمی را بر گردن بیاویزد. او در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا نیز به یک برنز دست یافته بود.

 

سعید کوهکن در وزن ۶۰- کیلوگرم برنزی شد
همچنین در ادامه رقابت‌های پاراجودو، سعید کوهکن نماینده وزن منهای ۶۰ کیلوگرم کشورمان در دیدار رده‌بندی کلاس J۲، با پیروزی برابر حریفی از کره جنوبی به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی رسید.
کوهکن در مرحله نخست مقابل حریف ازبک شکست خورد و با فینالیست شدن نماینده ازبکستان، به مرحله شانس مجدد رفت. نماینده کشورمان در شانس مجدد توانست حریف ژاپنی خود را شکست دهد و در ادامه با پیروزی برابر حریفی از کره جنوبی، به مدال برنز دست پیدا کند.
Kuhkan Bronze
کد خبر : ۶,۲۱۴
اشتراک در