۲۵ فروردین ۱۳۹۴ ۰۸:۲۰
جایزه ویستا 2015 به پروفسور جنیفر مک تاویش تعلق گرفت
پروفسور جنیفر مک تاویش از کانادا بدلیل فعالیتهایی که برای معلولین فلج مغزی داشته جایزه علمی 2015 IPC را دریافت می کند.

وی که در حال حاضر در دانشگاه ریسون کانادا مشغول بکار است قرار است جایزه ویستا 2015 را در کنفرانس گرونا اسپانیا در ماه اکتبر دریافت نماید.

وی با ابراز خرسندی از دریافت این جایزه اعلام داشت در واقع جایزه به جامعه علمی، مربیان و فدراسیونهای ورزشی تعلق دارد که توانسته اند با همکاری با یکدیگر ورزشکاران فلج مغزی را به سمت ورزش هدایت نمایند.

جایزه ویستا بصورت دو سالانه به یک محقق اهداء می شود که در حیطه ورزش معلولین مطالعات فراوانی را داشته است.

خانم مک تاویش طی بیست سال گذشته در حیطه معلولین فلج مغزی فعالیت داشته و زحمات وی در این سالها منجر به شکل گیری چارچوبی با عنوان " تحقیقات کلاسبندی" با همکاری مشترک فدراسیونهای بین المللی برای معلولین فلج مغزی و گروه کارشناسی INAS شد. این پروژه در نهایت منجر به آن شد که تعداد 120ورزشکار فلج مغزی بتوانند پس از 12 سال دوری از میادین ورزشی در بازیهای لندن 2012 شرکت نمایند.

وی در حال حاضر عضو IPC و گروه تخصصی INAS در بخش کلاسبندی ورزشکاران معلولین فلج مغزی است.
آقای کریون (رئیس IPC)  نیز اهدای جایزه به خانم مک تاویش را تبریک گفت. وی در سخنانش در این رابطه بیان داشت که بازگرداندن ورزشکاران فلج مغزی به بازیهای پارالمپیک گامی بزرگ از سوی خانم مک تاویش بود و این کار ثمره همکاری بین بخش حاکمیتی ورزشی و جامعه علمی بود. وی نقش مهمی را در این زمینه ایفاء نمود.

ویستا: از ویستا می توان به عنوان جایگاهی برای ترویج و پیشبرد ماموریت، اهداف و شهرت IPC نام برد و مکانی است که در آن دانشگاهیان از سراسر جهان  با ورزشکاران و کارشناسان حرفه ای در حیطه ورزش معلولین آشنا می شوند. ویستا فرصتی است برای تبادل آخرین اطلاعات، تحقیقات انجام شده مرتبط با جنبش پارالمپیک. برای اولین بار این کنفرانس در سال 1993 برگزار شد و از آن به بعد توانست جایگاه شگرفی را در جنبش پارالمپیک بدست آورد.

لازم بذکر است برای آنکه فردی بتواند نامزد دریافت این جایزه شود باید در مطالب علمی مرتبط با تحقیقات علمی مختص ورزش معلولین مشارکت داشته و اعتبار کشوری و بین المللی را در این زمینه کسب کرده باشد. همچنین تحقیقات وی به طور مستقیم و غیر مستقیم برای جنبش پارالمپیک جنبه عملی داشته باشد.

کد خبر : ۶۱۷
اشتراک در