۲۴ فروردین ۱۳۹۴ ۱۱:۳۱
امضا تفاهم نامه کمیته پارالمپیک و سازمان آموزش و پرورش استثنایی
در نشست مشترکی که امروز دوشنبه با حضور محمود خسروی وفا رئیس کمیته ملی پارالمپیک و مجید قدمی رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور برگزار شد دو طرف برهمکاری های بیشتر در زمینه ورزش معلولان تاکید کردند.

توسعه و گسترش فعالیت های تربیت بدنی در بین سه گروه دانش آموزان آسیب دیده بینایی، آسیب دیده جسمی حرکتی و دانش آموزان با نیازهای ویژه جسمی از جمله اهداف این نشست عنوان شده است.

برگزاری دوره های آموزشی مشترک با هدف توسعه ورزش معلولان و دانش آموزان استثنایی و استفاده از ظرفیت سخت افزاری و تجهیزات فضای آموزشی و رفاهی طرفین نیز از جمله هدف های این برنامه به شمار می آید.



خسروی وفا در مورد امضای تفاهم نامه با سازمان آموزش و پروش مدارس استثنایی کشور، گفت: امضای این تفاهم نامه و همکاری نزدیکتر، فرصتی برای شناخت ظرفیت هاست.

وی تاکید کرد: از 10 تا 12 سال قبل همکاری در مسائل ورزشی را با این سازمان داشته ایم و با پیشنهاد رییس این سازمان تفاهم نامه ای امضا کردیم تا تعاملات ما رسمی و کار اجرایی نزدیکتری بین دو نهاد آغاز شود.



این مقام مسئول افزود: ظرفیت آموزشی و پژوهشی در سازمان آموزش و پروش استثنایی متمرکز است که می تواند برای ورزش معلولان کمک بسیار خوبی باشد. از نظر ما این سازمان یک ظرفیت مفید خواهد بود تا بتوانیم به افتخارات بیشتری در ورزش معلولان جهان دست یابیم.

رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران با تاکید براینکه تفاهنامه فوق در زمینه های آموزشی، پژوهشی و علمی فرهنگی خواهد بود گفت: سالی دو نوبت نشست خواهیم داشت که ابتدا برنامه های سال را تدوین می کنیم و در جلسه دوم گزارش عملکرد را بررسی خواهیم کرد.



خسروی وفا ادامه داد: 30 درصد از مدال های پارالمپیکی ایران را دانش آموزان مدارس استثنایی در رشته دو و میدانی به دست آورده اند و یقین داریم با استعدادیابی که در این مدارس انجام می شود آمار فوق افزایش چشمگیری خواهد یافت.

در ادامه مجید قدمی رییس سازمان آموزش و پروش مدارس استثنایی کشور اظهار داشت: سالهاست که بین دو نهاد همدلی خوبی وجود دارد و ما نیز از این تفاهم نامه استقبال می کنیم.



وی با اشاره به اینکه نمایندگان سازمان آموزش و پرورش مدارس استثنایی، کار استعدایابی در مدارس را عملیاتی خواهند کرد، افزود: مربیان و معلمان در دوره های آموزشی کمیته پارالمپیک شرکت خواهند کرد.

ظرفیت های وجود دارد که شاید از آن اطلاع نداریم که با همکاری کمیته ملی پارالمپیک شناسایی خواهیم کرد.

قدمی ادامه داد: فردا (سه شنبه) نشستی با خیرین کشور داریم و حتما از آنان در این زمینه استفاده خواهیم کرد.



عکاس: مجید زینال زاده
کد خبر : ۶۱۵
اشتراک در