۲۶ تیر ۱۴۰۲ ۱۷:۲۶
رقابت های پارا دو و میدانی قهرمانی جهان – پاریس ۲۰۲۳؛
الهام صالحی نایب قهرمان شد/ هادی کائیدی به نشان برنز دست یافت
 
الهام صالحی ملی پوش تیم دوو میدانی کشورمان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی رقابت های جهانی پاریس ۲۰۲۳ شد.
وی در رقابتهای ماده پرتاب نیزه کلاس F۵۴ با ثبت رکورد ۱۷/۰۸ متر توانست به نشان نقره و عنوان نایب قهرمانی دست یابد. وی پیش از این نیز در رقابت های ماده پرتاب وزنه موفق به کسب سهمیه پارالمپیک پاریس شده بود.
هادی کائیدی دیگر نماینده کشورمان در رقابت های امروز بود که توانست در مسابقات ماده پرتاب وزنه کلاس F۳۴ با ثبت رکورد ۱۱/۳۵ متر در جایگاه سوم قرار گرفته و نشان برنز و سهمیه پارالمپیک پاریس را از آن خود کند.
سعید افروز دیگر نماینده کشورمان در رقابت های این ماده نیز با ثبت رکورد  ۱۰/۶۵ در جایگاه ششم قرار گرفت. وی پیش از این موفق به کسب نشان طلا، رکورد شکنی و دریافت سهمیه بازی های پارالمپیک از رقابت های پرتاب نیزه شده بود
تا این لحظه کاروان ایران موفق به کسب ۴ نشان طلا،۴نشان نقره، ۲ نشان برنز و ۱۴ سهمیه پارالمپیک شده است.

 

طبق سهمیه های اختصاص یافته برای مسابقات قهرمانی جهان به منظور کسب سهمیه پارالمپیک، به هر ورزشکار فقط یک سهمیه تعلق می گیرد. بر همین اساس مهدی اولاد با وجود کسب دو مدال در پاریس، فقط یک سهمیه پارالمپیک کسب کرده است. در واقع هر ورزشکاری که در مسابقات جهانی پارادوومیدانی در پاریس، دو سهمیه بگیرد، فقط یک سهمیه لحاظ خواهد شد. این قانون برای صالحی الهام صالحی هم لحاظ شد و فقط یک سهمیه به نام او ثبت می‌شود.
 
 
مسابقه
مسابقه
مسابقه
 
 
کد خبر : ۵,۸۸۶
اشتراک در