۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ۱۲:۵۲
تدوین برنامه های روز ملی پارالمپیک 259 روز زودتر آغاز شد
نخستین نشست ستاد روز ملی پارالمپیک با حضور نمایندگان وزارت خانه ها و سازمان های مدعو 259 روز قبل از برگزاری این مراسم (24 مهرماه سال 94) در کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، نخستین نشست ستاد روز ملی پارالمپیک برای تدوین برنامه های روز ملی و هفته گرامی داشت پارالمپیک در سال 94 با حضور 24 نماینده از وزارت خانه ها و سازمان های مرتبط با ورزش جانبازان و معلولان برگزار شد.

در ابتدای این نشست پس از قرائت آیاتی از کلام الله مجید، نما آهنگی از دوران جنگ تحمیلی و رشادت های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس به نمایش درآمد که گواهی بر رشادت های جانبازان انقلاب اسلامی بود.



سپس رییس کمیته ملی پارالمپیک ضمن خوشامد گویی به اعضای ستاد روز ملی پارالمپیک به تصویب روز 24 مهرماه به عنوان روز ملی پارالمپیک از سوی شورای فرهنگ عمومی و تایید ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: زحمات چند ساله اعضای این ستاد به ثمر نشست و به برکت آن روز ملی پارالمپیک در تقویم رسمی کشور درج شد.



محمود خسروی وفا افزود: این انتخاب تکلیف اعضای ستاد را بیشتر کرده است اما سال های سال این روز به عنوان فرصتی برای جامعه جانبازان و معلولان کشور است تا در زمینه ورزشی فعال باشند.
وی در ادامه با یادآوری اینکه پیشنهاد روز پارالمپیک برای نخستین بار از سوی جمهوری اسلامی ایران به کمیته بین المللی ارائه شد، گفت: در حال حاضر کشورهای بزرگی همچون آلمان، انلگیس، چین و ... یک روز را به عنوان روز ملی پارالمپیک انتخاب کردند و در آن روز مراسم هایی برای معلولان خود برگزار می کنند.

وی با اشاره به اینکه در آینده وظایف هر وزارت خانه و سازمان مرتبط با ورزش جانبازان و معلولان برای گرامیداشت هفته پارالمپیک از سوی شورای فرهنگ عمومی ابلاغ خواهد شد، گفت: سال 94 روز 24 مهرماه همزمان با روز دوم محرم است و به همین دلیل در نظر داریم برنامه روز ملی پارالمپیک 20 مهرماه برگزار کنیم. سال آینده نیز برنامه ها به شکل هفته گرامیداشت پارالمپیک برگزار می شود.

خسروی وفا در ادامه به تشکیل دبیرخانه دائمی روز ملی پارالمپیک اشاره کرد و گفت: در آینده نیز جلسات ستاد روز ملی پارالمپیک در ساختمان دبیرخانه برگزار خواهد شد.



امیرماندگار فرد (دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک) ضمن خوش آمدگویی با تاکید بر اینکه اگر همکاری بین اعضاء ستاد نباشد، دستیابی به این اهداف غیرممکن خواهد بود، گفت: هر چند از سوی شورای فرهنگ عمومی وظایف هر نهاد به زودی ابلاغ خواهد شد، اما به نظر ما همچنان تعامل و دوستی راهکار پیشرفت و دستیابی به اهداف خواهد بود.

هادی زاده (دبیر ستاد روز ملی پارالمپیک) در ادامه به افتتاح ساختمان دبیرخانه دائمی ستاد روز ملی پارالمپیک در سوم خردادماه اشاره کرد و گفت: جلسات بعدی این ستاد نیز در ساختمان جدید برگزار خواهد شد.

در ادامه جلسه دیگر اعضای راهکارها و پیشنهادهای در این نشست ارائه کردند.



نمایندگانی از وزارت خانه های کشور، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اقتصاد و دارایی، راه و شهرسازی، نفت و آموزش و پرورش و سازمان های بهزیستی کشور، آموزش و پرورش استثنایی، صدا و سیما جمهوری اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشکری، تربیت بدنی نیروهای مسلح، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تامین اجتماعی و فدراسیون ورزش های ملی دانشگاهی، فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست حضور داشتند.

کد خبر : ۵۸۷
اشتراک در