۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۱:۴۲
رئیس کمیته ملی پارالمپیک و رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین در نخستین نشست شورای هماهنگی نمایندگان ایران در مجامع بین المللی ورزشی حضور یافت
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، افزایش توان مالی و ارتقای جایگاه نمایندگی جمهوری اسلامی ایران و جامعه ورزش کشور در مجامع بین المللی ورزشی، بهره مندی شورا از خرد جمعی، همکاری، مشارکت و ظرفیت های فکری کلیه مجامع ورزشی کشور و سایر دستگاه های اجرایی ذی ربط، دستیابی و تصاحب حداکثری کرسی های بین المللی ورزشی، حفاظت از حقوق و منافع ملی کشور در مجامع بین المللی ورزشی و کمک به ارتقای جایگاه دیپلماسی عمومی و دستیابی کشور در جهان از طریق استفاده بهینه و هدفمند از ظرفیت ورزش کشور از جمله اهداف فعالیت شورای هماهنگی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ورزش است.
    
دکتر گودرزی به عنوان رئیس، صادقی به عنوان دبیر شورا و سجادی، خسروی وفا، رباب شهریان، بهرام افشارزاده، داورزنی، پولادگر، امیررضا خادم، محمود مشحون اعضای شورای هماهنگی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین المللی ورزش حضور یافتند.







 در این نشست اعضای شورا به حفظ، کسب و ارتقای کرسی های بین المللی ورزشی ایران تاکید کردند.

خسروی وفا در این نشست اظهار نمود:
برای کسب کرسی های مهم بین المللی نیازمند برخی قوانین و مقررات هستیم. آنچه مسلم است برای رسیدن به پست های مهم بین المللی باید قوانین، دستور العملل و ضوابط مشخصی تعریف کنیم.

ایشان در ادامه ویژگی های افرادی که قرار است برای پست های بین المللی ورزشی معرفی شوند را برشمرد و گفت: آنها باید استعداد، انضباط و توانمندی لازم برای برقراری ارتباطات بین المللی را داشته باشند.



 وی با اشاره به نقش وزارت ورزش و جوانان، وزارت امور خارجه و کمیته ملی المپیک در کسب کرسی های مهم بین المللی اظهار داشت: برای دستیابی به آنچه که مورد نظر ماست یک ساختار قوی و سازمانی است. جمهوری اسلامی ایران با وجود ظرفیت هایی که دارد رشد خوبی داشته ضمن اینکه در بسیاری از زمینه های ورزشی توسعه داشته ایم اما متاسفانه در کسب کرسی های بین المللی رشد نیافته ایم.
ایشان در پایان اظهار داشتند: باید منشور حقوق دو طرفه تهیه کنیم تا بدانیم پست ها را چگونه کسب کنیم و چگونه از آن ها به نفع کشور بهره برداری کنیم.

کد خبر : ۵۸۶
اشتراک در