۴ اسفند ۱۳۹۳ ۰۷:۵۵
نشست تخصصی مدیر کل امور بین الملل وزارت ورزش و جوانان با ریاست کمیته ملی پارالمپیک
دومین نشست تخصصی تعامل بین فدراسیون‏ها و وزارتخانه با رویکرد افزایش ارتباط بین وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون‏ها با حضور رییس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین، مدیرکل، معاون و کارشناس دفتر امور بین‏ الملل وزارت ورزش برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان در این جلسه دکتر صادقی، مدیرکل دفتر امور بین‏ الملل هدف از برگزاری چنین جلساتی را برنامه ریزی‏ وچارچوب‏ های مشخص برای تحقق و توسعه تعاملات بین ‏المللی بیان کرد.
 
او افزود: با توجه به پتانسیل‏ های موجود در فدراسیون‏ ها در بخش قهرمانی و پس از حضور در عرصه بین‏ الملل، می‏توان از ظرفیت فدراسیون‏ها به عنوان ابزاری برای اهداف عالیه وزارت و حفظ حقوق و منافع ملی کشور بهره برد.
 
این مقام مسئول در وزارت ورزش و جوانان  به تشکیل کارگروه بین‏ الملل در وزارت ورزش اشاره کرد و در این راستا ضمن تأکید بر استفاده از تجارب افرادی چون خسروی وفا، خاطرنشان کرد: کسب، حفظ و ارتقای کرسی‏ ها از اهم موارد مطروحه در این شوراها بوده که در راستای حفظ منافع ملی و توسعه ورزش کشور است.
 
سپس رییس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون معلولین و جانبازان گفت: بیشترین کرسی‏ های کسب شده توسط فدراسیون جانبازان بوده و تعداد آن 38 کرسی است که متاسفانه با برخی از بی توجهی ها اخیراً 2 تا 3 کرسی را از دست داده‏ایم.
 
خسروی‏ وفا عامل اصلی از دست دادن این جایگاه‏ ها را عدم توجه و حمایت مسئولان ورزشی کشور بعضاً بی‏ انضباطی‏ های صورت گرفته، عدم پیگیری مکاتبات و بی پاسخ گذاشتن آنها و بی توجه به اثبات توانمندی‏ های افراد صاحب کرسی عنوان کرد.

او همچنین با تاکید بر جدی گرفتن بحث آموزش برای کسب کرسی‏ ها، نحوه اخذ و حفظ کرسی‏ ها گفت: باید راهی مشخص و معین  را ترسیم کنیم تا در آنچه که در آینده روی می دهد منجر به اعمال سلایق شخصی و فردی نشود.

رییس کمیته ملی پارالمپیک و فدراسین جانبازان و معلولان در ادامه لزوم وجود چارچوب‏ های مشخص برای ایجاد وحدت رویه در عرصه عملکردی حوزه بین‏ الملل فدراسیون‏ ها را مورد تاکید قرار داد و  پیش‏ بینی مکانی با عنوان دفتر کرسی‏ های بین‏ المللی ورزش با هدف ایجاد یکپارچگی و وحدت رویه در اخذ، حفظ و ارتقاء جایگاه بین‏ المللی افراد را ضروری دانست.

در پایان دکتر صادقی با تاکید بر ضرورت برگزاری چنین جلساتی با روسای فدراسیون‏ ها و مسئولان بین‏ الملل، همکاری های مشترک حوزه بین‏ الملل وزارت و فدراسیون‏ ها  با هدف هم‏ افزایی در زمینه توسعه ارتباطات بین‏ الملل از طریق این نشست‏ ها در قالب یک تفاهم‏ نامه و در چارچوب ضوابط مشخص را مورد تاکید قرار داد .

کد خبر : ۵۸۲
اشتراک در