۷ تیر ۱۴۰۲ ۱۰:۰۶
آغاز اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان در شیراز
 
 اردوی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در مسابقات جهانی بیرمنگام انگلستان و بازی های پاراآسیایی هانگژو چین در شیراز آغاز شد.
سرمربی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان کشورمان گفت: هم اکنون در شیراز ششمین مرحله اردوی آمادگی را جهت مسابقات برمینگام انگلستان که به صورت المپیکی برای بچه های نابینا در رشته های مختلف برگزار می شود، پشت سر می گذاریم.
جواد فلفلی افزود: این مسابقات در رشته فوتبال برای مسابقات پاراالمپیک کسب سهمیه دارد و سه تیم سهمیه می گیرند.
فلفلی بیان کرد: در حال حاضر ۱۰ نابینا به همراه ۳ دروازه بان و چهار نفر کادر در اردوی شیراز شرکت کرده اند و تمرین ها از امروز دوشنبه با استارت مسائل فنی آغاز شده و تا یازدهم تیرماه ادامه دارد.
مهدی طالعی از آذربایجان شرقی،‌ حسین رجب پور از البرز، کامبیز محکم از خراسان رضوی،‌ احمدرضا شاه حسینی، علیرضا ایزدی،‌ علیرضا بخت، ‌مرتضی کریمی، سید سعید موسوی پیرمرادی و حجت الله مزارعی از فارس، صادق رحیمی، ‌صالح خصالی و محمد امین رحیم زاده از کرمان و مرتضی رمضانی از گیلان بازیکنان دعوت شده به این اردو هستند.
همچنین جواد فلفلی به عنوان سرمربی، میثم شجاعیان، ‌محمد مهدی رفیعی، حسین مجاهدیان هم کادر فنی تیم ملی را تشکیل می دهند و جواد مرادپور هم سرپرست تیم است.
مسابقات جهانی انگلستان با شرکت ۱۶ تیم در چهار گروه برگزار می شود که قاره آسیا و آمریکا با چهار سهمیه، ‌اروپا با پنج،‌ آفریقا با ۲ و اقیانوسیه هم یک سهمیه دارد. این مسابقات ۲۸ مردادماه آغاز می شود.
همچنین چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی روزهای ۲۲ تا ۲۸ اکتبر سال ۲۰۲۳ (۳۰ مهر تا ۶ آبان سال ۱۴۰۲) در شهر هانگژو برگزار خواهد شد.
 
کد خبر : ۵,۷۹۲
اشتراک در