۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۴۹
نشست خبری مشترک میان رییس کمیته پارالمپیک ایران و رییس کمیته پارالمپیک آسیا؛
راشد: تعداد ورزشکاران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو بیشتر می‌شود/ کمیته پارالمپیک ایران همدلی خود را به اثبات رساند
 
عصر امروز، نشست خبری مشترک میان رییس کمیته پارالمپیک ایران و رییس کمیته پارالمپیک آسیا برگزار شد.
ماجد راشد در نشست خبری پس از برگزاری نشست هیئت اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا در تهران، درباره دستاوردها و نتایج این نشست گفت: می‌توانیم به موارد زیادی اشاره کنم. این سفر دوم من به تهران است و با استقبال خوبی مواجه شدم. صحبت‌های خوبی با غفور کارگری، رئیس پارالمپیک ایران داشتم و او درهای زیادی را برای همکاری در آینده به‌روی ما باز کرد.
وی با بیان اینکه این توافقات فعلاً شفاهی است و تیم‌های متخصص از سوی دو طرف روی آن کار می‌کنند، گفت: در این دو سفر با موارد متنوعی برخورد داشتیم. دستاوردهای شما به تلاش‌های خسروی‌وفا در گذشته برمی‌گردد که کارگری در حال اجرای آن است. در ایران ورزشکاران و داوران خوبی دارید که می‌توانند به دستاوردهای شما اضافه کنند. درخصوص عضویت افراد ایرانی در کمیته پارالمپیک آسیا هم باید بگویم که ایرانی‌های زیادی در تیم خودمان داریم، اما در آینده اتفاقات بیشتری رخ می‌دهد.
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا درباره بازی‌های پاراآسیایی هانگژو و تفاوت آن با دوره‌های قبلی بیان کرد: تیم کمیته پارالمپیک آسیا در قالب یک کار گروهی موفق شده به توسعه ورزش در آسیا کمک کند تا این ورزش به سطح مطلوبی برسد. مهم‌ترین رویداد ما همین بازی‌های پاراآسیایی است.
راشد در ادامه خاطرنشان کرد: تفاوتی که در هر دوره شاهد هستیم، به پیشرفت ورزشکاران برمی‌گردد؛ به‌طوری‌که رکوردها افزایش می‌یابد، تعداد نفرات بیشتری شرکت می‌کنند، دانش مربیان و داوران بیشتر می‌شود و میوه‌های این درخت در هانگژو برداشت خواهد شد.
وی درباره برگزاری بازی‌های پاراآسیایی زمستانی در قاره کهن عنوان کرد: ما در فکر برگزاری این رویداد هستیم. البته این ایده را قبل از شیوع کرونا داشتیم. در همین باره مباحثی را با کارگری مطرح کردیم و شاید ایران بتواند پیشنهاد برگزاری اولین دوره را ارائه کند. من در سفر قبلی به توچال رفتم و از این مکان بازدید کردم. باید مذاکرات را انجام بدهیم تا به نتیجه نهایی برسیم.
رئیس کمیته پارالمپیک آسیا در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به پایان کرونا، به تعداد ورزشکاران در هانگژو افزوده می‌شود یا خیر، تصریح کرد: بله؛ ورزشکاران بیشتری در مسابقات مشارکت خواهند داشت. ورزشکاران تشنه رقابت هستند و داوران و قهرمانان بیشتری در بازی‌ها حضور می‌یابند.
راشد درباره جایگاه کمیته پارالمپیک ایران در منطقه اظهار داشت: ایران یکی از پیشروهای جنبش پارالمپیک در آسیاست. پیشرفت زیادی از سوی ورزشکاران شما در آسیا و جهان رخ داده و همگی از دستاوردهای ورزش معلولان بوده است. همچنین کمیته پارالمپیک ایران با آکادمی و دپارتمان‌های خوبی که دارد، می‌تواند به این موضوع کمک کند. ایران یکی از بهترین‌ها در زمینه جنبش پارالمپیک در آسیاست.
وی با بیان اینکه نقش هر کدام از کمیته‌ها در برنامه کمیته پارالمپیک آسیا قید شده است، خاطرنشان کرد: همه اعضا باید خودشان را ملزم به اجرای برنامه استراتژیک ما بدانند. چنانچه آنها خودشان را ملزم بدانند، به اهداف خودمان در این حوزه می‌رسیم. آنها باید نقش خودشان را ایفا کنند. ما باید حمایت بیشتری نسبت به ورزشکاران معلول داشته باشیم تا جنبش پارالمپیک به اهداف خود برسد.
 
کد خبر : ۵,۶۹۴
اشتراک در