۸ خرداد ۱۴۰۲ ۱۹:۱۶
ماجد راشد: هیچ کس سرزمینی مانند ایران را رها نمی کند/ جنبش پارالمپیک در ایران الگوی سایر کشورهاست
 
ماجد راشد رییس کمیته پارالمپیک آسیا صبح امروز در نشست مشترک هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا و هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک ایران حضور یافت.
وی در ابتدا ضمن قدردانی از میزبانی شایسته ایران ابراز داشت: ممنون که میزبان ما در ایران بودید و همه آنچه که در این چند روز شاهد آن بودیم، اعم از فضای صمیمی حاکم براین مکان و نیز دستاوردهای ورزشکاران به ما انرژی مضاعف داد و مایه افتخار است که ایران و ورزشکاران ایرانی به این سطح رسیده اند.
راشد افزود: می دانم که علاوه بر ورزشکاران پرافتخاری چون سیامند رحمان، ساره جوانمردی و زهرا نعمتی، ورزشکاران زیادی از ایران در بخش جنبش پارالمپیک افتخار آفرینی کرده اند و مایه افتخار ایران و آسیا شده اند. و نیز می دانم که هیچ توفیق و دستاورد مهمی بدون برنامه ریزی و تلاش بدست نمی آید.
رییس کمیته پارالمپیک آسیا اذعان داشت: خوب به خاطر دارم که آقای محمود خسروی وفا با تلاش فوق العاده خود دستاوردهای زیادی را برای جنبش پارالمپیک به ارمغان آورد و میراث ماندگاری به جا گذاشت و در این میان باید به حمایت های همیشگی رهبری ایران و نیز دولتها اشاره و از آن قدردانی کنم.
وی افزود: برای دکتر کارگری که از این پس سکان دار این مجموعه ارزشمند هست آرزوی موفقیت دارم و وی را فردی یافتم که بسیار علاقه مند به صعود قله هاست و برای کسانی که آرزوهای بزرگ دارند هیچ محدودیتی معنا ندارد.
راشد در ادامه به چالش های موجود در قاره بزرگ آسیا اشاره نمود و در خصوص نحوه تدوین برنامه استراتژیک APC توضیحاتی ارائه داد.
رییس کمیته پارالمپیک آسیا خاطر نشان کرد: دکتر کارگری امروز درهای جدیدی را برای همکاری گشود و در این خصوص در آینده توافق نامه هایی تنظیم خواهد شد و هیچ کس دوست ندارد سرزمین ی چون ایران را رها کند.
وی در پایان افزود: پیشنهادات ارائه شده از سوی دکتر کارگری در خصوص برنامه استراتژیک APC یادداشت شد و در این خصوص مذاکرات جریان پیدا خواهد کرد همچنین نوع کارکرد جنبش پارالمپیک در ایران به عنوان یک مدل و الگو می بایست به سایر کشورها ارائه بشود.
در ادامه طارق سویی، مدیرارشد اجرایی APC نیز ضمن قدردانی از میزبانی ایران در خصوص افتخارات کسب شده توسط جنبش پارالمپیک صحبت کرد و در خصوص مشکلات پیش رو برای بانوان مسلمان جهت حضور در برخی از رشته های ورزشی اظهار داشت که مسیر اقدامات جهت برداشتن موانع در این خصوص، مسیری طولانی است که آغاز شده و به مرور قوانین و مقررات جهت تسهیل حضور بانوان مسلمان در رشته های مختلف تغییر می یابند.
سی امین نشست هیات اجرایی کمیته پارالمپیک آسیا طی روزهای ششم و هفتم خرداد ماه به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.
 
کد خبر : ۵,۶۹۳
اشتراک در