۲ خرداد ۱۴۰۲ ۱۵:۲۸
برگزاری مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر با حضور رییس کمیته ملی پارالمپیک
 
با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس کمیته ملی پارالمپیک، مراسم سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شد.
در آستانه سالروز آزادسازی خرمشهر، امروز سه‌شنبه دوم خرداد ماه با حضور دکتر حمید سجادی وزیر، معاونین، مدیران ستادی و کارکنان وزارت ورزش و جوانان، دکتر غفور کارگری رییس و دکتر کمال جوانمرد سرپرست دبیراجرایی کمیته ملی پارالمپیک، دکتر سید محمدشروین اسبقیان رییس و مسعود حمیدی دبیر فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین و جمعی دیگر از روسای فدراسیون های ورزشی  در سالن اجتماعات وزارت ورزش و جوانان  برگزار شد.
دکتر کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک در این مراسم عنوان کرد: در بهمن ماه ۱۳۵۷، انقلابی رخ می دهد، این انقلاب موجب دگرگونی در معادلات جهانی می شود. رژیم طاغوتی رخت بر می بندد و حکومت دین مستقر می شود. معادلات جهانی در حال فروریختن است. منابع استکبار به چالش کشیده می شود.حکومت حکام به خطر می افتد. ایده امام خمینی (ره) در حال گسترش است‌ و زمین بازی در اختیار آمریکا نیست. به همین دلیل استراتژی اول دشمن رخ می نماید، ضربه از درون، اغتشاشات، کودتا، منافقین، هواپیما ربایی، اما نتیجه نمی دهد و استراتژی دوم جنگ تحمیلی آغاز می‌شود.
وی ادامه داد: مثلث راهبردی بر علیه ایران اسلامی در غالب جنگ به وجود می آید. تقسیم کار می شود، حمایت بین المللی و سیاسی، حمایت نظامی و تسلیحاتی، حمایت مالی و حمایت اطلاعاتی و مساعدت های مهندسی از صدام صورت می گیرد. اما اطاعت از رهنمودها و فرمان امام خمینی (ره) باعث می شود تا دومین معجزه قرن، یعنی دفاع مقدس رخ دهد. به گونه ای که شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از دفاع مقدس به عنوان درخشان ترین دوران تشیع یاد می کند چرا که به خوبی در این دوران تشیع معنا و تحقق پیدا کرد.
رئیس کمیته ملی پارالمپیک گفت: فتح خرمشهر اتفاق بزرگی بود و امام خمینی(ره) فرمودند که خرمشهر را خدا آزاد کرد و این یعنی قدرت لایزال الهی است که به ما کمک می کند و این درس بزرگی است.
در پایان با حضور مسئولان وزارت ورزش و جوانان، از خانواده معزز شهیدان انصاری و شکرانی تقدیر به عمل آمد.
 

مراسم  4
مراسم  3
مراسم  2
مراسم  1

کد خبر : ۵,۶۶۳
اشتراک در