۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۳:۰۶
آغاز هفته المپیک و پارالمپیک در فرانسه با محوریت مفهوم ادغام
 
برای هفتمین سال، هفته المپیک و پارالمپیک با هدف آشنایی بیشتر مردم با ورزش و تغییر دیدگاه جوانان از معلولیت آغاز شد.
به گزارش کمیته ملی پارالمپیک و نقل از وب سایت IPC، با نزدیکی به نقطه عطف پانصد روز تا بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴، هفته المپیک و پارالمپیک با موضوع ادغام در فرانسه آغاز شده است.
این رویداد فرصتی برای مبارزه با تبعیض علیه افراد دارای معلولیت و ارتقای آگاهی در مورد بازی‌های پارالمپیک، ورزشکاران پارالمپیکی و رشته‌های مختلف ورزشی در میان جوانان است. علاوه بر این، هفته المپیک و پارالمپیک بر اهمیت فعالیت جسمی در زندگی روزمره دانش آموزان در تمام سطوح سیستم آموزشی فرانسه تاکید می کند.
در مجموع هفت هزار مدرسه و موسسه که شامل یک میلیون دانش‌آموز می‌شوند در این رویداد مشارکت دارند.
تونی استنگوئت، رئیس کمیته برگزاری رویداد پاریس ۲۰۲۴ در این باره می‌گوید:«در حالی که ۵۰۰ روز تا اولین بازی های پارالمپیک تابستانی در فرانسه باقی مانده است، ما تصمیم گرفتیم که امسال هفته المپیک و پارالمپیک فرانسه را به موضوعی اختصاص دهیم که برای‌مان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ ادغام... با تبعیض‌هایی که در رابطه با معلولیت وجود دارد، مبارزه با کلیشه ها و باورهای نادرست از سنین پایین بسیار مهم است.»
 
پیوند ورزش و مدرسه
برنامه‌های هفته المپیک و پارالمپیک فرانسه، از سال ۲۰۱۷، در تمام سطوح سیستم آموزشی این کشور و همچنین در مؤسسات اجتماعی و درمانی-اجتماعی که تمایل به شرکت داشته‌اند، اجرا شده است.
این طرح با مشارکت پاریس ۲۰۲۴ و وزارت آموزش ملی، جوانان و ورزش در فرانسه راه اندازی شد.
با همکاری کمیته برگزاری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ و ورزشکاران و از طریق اجرای بیش از ۳۰۰۰ پروژه به رهبری تیم‌های آموزشی، این هفته واقعیت مدارس فراگیر را در سراسر فرانسه نشان می دهد.
 
رویدادهای مختلف در سراسر فرانسه و خارج از آن
در طول این هفته رویدادهای بسیاری با حضور رئیس جمهور، وزیر ورزش، رئیس کمیته برگزاری بازی‌های پاریس ۲۰۲۴ و سایر مسوولین فرانسه  در سراسر این کشور برگزار خواهد شد؛ از افتتاحیه این رویداد، نمایش های افراد دارای معلولیت تا فعالیت هایی برای فرهنگ سازی و گنجاندن مفهوم ادغام در کتاب های درسی این کشور...
بیش از ۸۰ مدرسه و دبیرستان فرانسوی واقع در سراسر جهان با میزبانی از فعالیت های ورزشی فراگیر و استقبال از ورزشکاران و همچنین از طریق فعالیت های دیگر در برنامه های این هفته مشارکت خواهند داشت.
 
کد خبر : ۵,۵۵۳
اشتراک در