۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ۱۱:۵۵
انتخاب برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به پایان رسید
 
جلسات داوری و انتخاب برنامه‌های افتتاحیه و اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی به پایان رسید.
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از وب‌سایت کمیته پارالمپیک آسیا، جلسات داوری و رأی‌گیری برای انتخاب برنامه و نمایش‌های افتتاحیه و اختتامیه چهارمین دوره بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی در پنج مرحله برگزار شد.
هدف ستاد برگزاری بازی‌ها در این پنج مرحله، انتخاب بهترین برنامه ها و نمایش های سنتی و آیینی  سنتی نواحی مختلف هانگژو جهت اجرا در مراسم افتتاحیه و اختتامیه بازی‌های آسیایی و پاراآسیایی بود. در این جلسات داوران، تماشاگران و اصحاب رسانه‌ حضور داشتند و گروه‌های مختلف هنری نمایش و برنامه های خود را برای رأی‌گیری اجرا می کردند.
مرحله اول داوری برنامه ها از سیزدهم دسامبر ۲۰۲۲ در شهرستان وویی و شهر جینهوا آغاز شد و مراحل بعدی آن نیز در شهرهای دیگری مانند ونژو و تایژو ادامه پیدا کرد تا در نهایت پنجمین و آخرین مرحله آن در روزهای پایانی فوریه ۲۰۲۳  در هانگژو برگزار شد.
در این پنج مرحله مجموعا ۱۰۹ برنامه و نمایش انتخاب و اجرا شد. همه برنامه‌ها ترکیبی از هنرهای بومی، سنتی و محلی نقاط مختلف هانگژو با ورزش‌های باستانی‌اند و ریشه در فرهنگ شهرها و مردم آن دارند و داوران برای انتخاب نهایی برنامه‌ها المان های مختلفی مانند جلوه‌های بصری، پویایی، تحرک و روح ورزش را در نظر گرفته اند. 
 

هانگژو  3
هانگژو  2
هانگژو  1

کد خبر : ۵,۴۸۹
اشتراک در