۲۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۳۳
انتخاب دو طرح نهایی ماسکات بازی های پارالمپیک زمستانی میلانو کورتینا ۲۰۶۶/ شما هم انتخاب کنید!
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک و به نقل از وب سایت کمیته بین المللی پارالمپیک، این كمیته از انتخاب دو طرح نهایی ماسکات بازی های پارالمپیک زمستانی ۲۰۲۶ خبر داد.
در این دوره از مسابقات، کمیته برگزاری تصمیم گرفت تا از ایده دانش آموزان برای طراحی ماسکات این بازی ها که سال ۲۰۲۶ و به میزبانی شهرهای میلان و کورتینا برگزار خواهد شد، استفاده کند.
به همین منظور فراخوانی به کلیه مدارس ارسال و در نهایت ۸ فوریه  و در جریان برگزاری فستیوال موسیقی " سانرمو"، از دو طرح نهایی رونمایی شد.
این دو طرح از میان صدها ایده و طرح که از مدارس سراسر ایتالیا ارسال شده اند انتخاب شده و فرآیند انتخاب آن توسط یک نظرسنجی عمومی و نیز توسط یک کمیته تخصصی که      "ببه ویو" قهرمان ایتالیایی پارالمپیک در رشته شمشیربازی با ویلچر نیز از اعضای آن بود، انجام شد.

 

گلها و دوقلوها
اولین طرح منتخب، الهام گرفته از یک گل برفی است که توسط دانش آموزان یکی از مدارس میلان طراحی شده. در این طرح، دو گل کوچک سفری را از کوهها به سمت شهر آغاز می کنند و در طول مسیر می آموزند که چگونه بر موانع و مشکلات غلبه کرده و یکدیگر را بشناسند.
آنها در این مسیر با اتفاقات گوناگونی مواجه می شوند و بر مشکلات زیادی فائق می آیند و در نهایت به ارزش های المپیک و پارالمپیک دست می یابند و این گلهای کوچک چالش های زیادی را برای رسیدن به این بازی ها پشت سر می گذارند.
طرح دوم، یک جفت سمور ورزشکار است که خواهر و برادر دوقلو هستند و برای رسیدن به یک هدف؛ یعنی بازی های زمستانی آماده می شوند.
این طرح توسط دانش آموزان یکی از مدارس شهر کاتانزانو در جنوب ایتالیا طراحی شده و سمورهای دوقلو در طول سفر، مهارتهای مختلف خود را آزمایش می کنند تا بر موانع و مشکلات بزرگی که تا کنون با آنها روبرو نشده بودند، غلبه کنند.
این دو سمور معتقدند که بازی های المپیک و پارالمپیک فرصتی برای همه افراد هست و از این رو باید مانند همه ورزشکاران به رقابت بپردازند.
در واقع این ماسکاتها شخصیت قهرمانی واقعی خود را در طی این مسیر نشان می دهند.

 

ماسکات 2026

 
ماسکات مورد  علاقه ی خود را انتخاب کنید 
دانش آموزان مدارس ایتالیا با ارائه صدها طرح پیشنهادی برای ماسکات بازی ها نقش خود را ایفا کردند و حالا نوبت شماست که به تیم هواداران بازی های میلانو کورتینا ۲۰۲۶ بپیوندید و با شرکت در این رای گیری، طرح نهایی مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

 

ماسکات
 
مسابقه ایده ها 
پروژه طراحی ماسکات بازی های زمستانی میلانو کورتینا ۲۰۲۶ از ژوئن سال ۲۰۲۱ آغاز شد و ایده اصلی آن تمرکز بر مشارکت دانش آموزان و معلم ها در مسیر بازی های زمستانی و افزایش حضور شرکت کنندگان جوان است و در این پروژه تلاش شده تا روح جنبش المپیک و پارالمپیک و نیز ارزش های آن حفظ شود.
در مجموع ۱۶۰۰ طرح از ۸۲ موسسه آموزشی در سراسر ایتالیا دریافت شد که این طرحها توسط  کمیته ای متشکل از کارشناسان مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت طرحهای فینالیست برای انتخاب رونمایی شدند. 

 

بازی های پارالمپیک زمستانی میلانو کورتینا از ۶ تا ۱۵ مارچ سال ۲۰۲۶ برگزار خواهد شد.
 
کد خبر : ۵,۴۴۱
اشتراک در