۲۰ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۵۳
در حاشیه رقابتهای آزاد قهرمانی کشورپارااسکی؛
دکترکارگری: ظرفیت های خوبی برای توسعه رشته پارااسکی در ایران وجود دارد
 
دکتر غفور کارگری، رییس کمیته ملی پارالمپیک با حضور در پیست توچال در آخرین روز از رقابتهای آزاد قهرمانی کشور پارااسکی و مراسم اختتامیه این مسابقات شرکت نمود.
وی در پایان این رقابتها گفت: شکر خدا که علی رغم مشکلاتی که وجود داشت مسابقات اسکی به صورت بین المللی برگزار شد و امیدوار هستیم که این رشته روز به روز رونق و توسعه پیدا کند.
دکتر کارگری افزود: علت اینکه من در محل برگزاری مسابقات بین المللی و قهرمانی کشور پارااسکی حضور داشتم، اول اینکه به برگزار کنندگان این مسابقات دستمریزاد و خداقوت بگویم و دوم اینکه با عزیزان ورزشکارمان دیداری داشته باشم.
رییس کمیته ملی پارالمپیک خاطر نشان کرد: ما مصمم هستیم علی رغم موانعی که وجود دارد برنامه‌های بین المللی خودمان را انجام وگسترش دهیم. از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه‌ جوانان که دارای معلولیت و علاقه مند به این رشته هستند دعوت می کنم تا با مراجعه به فدراسیون اسکی که از این عزیزان استقبال می‌کنند، برای نشان دادن توان و ظرفیت خود مراجعه کنند.
وی گفت: اگر حمایت‌های شایسته از پارااسکی صورت بگیرد، ما می‌توانیم شاهد توسعه بیش از پیش این رشته باشیم و ظرفیت های خوبی برای توسعه این رشته در کشورمان وجود دارد.
دکتر کارگری افزود: مشاهده ورزشکاران دارای معلولیت در این مسابقات انسان را به یاد اراده ی پولادین آدمی می اندازد. در پیست بین المللی توچال و در مسابقات ورزشکاری را دیدم که با یک پا اسکی می‌کند و فوق لیسانس روانشناسی دارد و در حال تکمیل کردن فراگیری زبان انگلیسی است.
وی گفت: همه‌ این موارد نشان می‌دهد که هیچ محدودیتی جلو اراده‌ قوی انسان را نمی‌گیرد و همه‌ی این ورزشکاران برای جوانان کشور الگو هستند و امیدوار هستم شاهد توسعه ورزش در بین جانبازان و معلولان باشیم و همچنین بتوانیم با برنامه ریزی خوب و بلندمدت حتی در رشته اسکی به مقامات خوبی در سطح آسیا و دنیا برسیم.
 
کد خبر : ۵,۴۳۵
اشتراک در