۳ بهمن ۱۴۰۱ ۱۱:۴۰
رونمایی از نخستین مرکز چند منظوره فرهنگی–ورزشی با دسترسی ویژه  افراد دارای معلولیت در هانگژو
 
به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، وب‌سایت کمیته پارالمپیک آسیا از اختصاص مرکز فرهنگی- ورزشی به فعالیت‌های ورزشکاران دارای معلولیت خبر داد.
چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی، سال ۲۰۲۳ (۱۴۰۲) به میزبانی چین در شهر هانگژو برگزار می‌شود و در فاصله هشت ماه باقی مانده تا برگزاری این رقابت‌ها، شهر هانگژو فعالانه در تدارک میزبانی‌ست.
یکی از فعالیت‌هایی که ستاد برگزاری بازی‌ها با همکاری شهرداری هانگژو، برای میزبانی از ورزشکاران دارای معلولیت آسیایی انجام داده، رونمایی از نخستین مرکز چند منظوره فرهنگی-ورزشی است که دارای دسترسی برای افراد دارای معلولیت نیز هست.
هانگژو با انجام چنین اقداماتی در واقع، هدف فرهنگ‌سازی و ایجاد ساختارهای مناسب همگانی برای زندگی آسان‌تر افراد دارای معلولیت را دنبال می کند.
این مرکز منتخب فرهنگی ورزشی، شامل آرایشگاه، اتاق چند منظوره رسانه، اتاق مطالعه و دیگر مراکز خدماتی‌ با نقشه قابل دسترسی و سیستم پخش صداست که به سهولت فعالیت های افراد دارای معلولیت کمک می‌کند. همچنین اتاقی با تجهیزات چندمنظوره توانبخشی و کاردرمانی به نیازهای خاص افراد دارای معلولیت اختصاص داده شده است.
همچنین فضاهایی مانند زمین بسکتبال، اتاق بدنسازی و آموزش و محلی برای انجام حرکات و کارهای هنری و رقابت‌های دوستانه طراحی شده که به زندگی افراد تنوع و رنگ دیگری می‌بخشد.
 
کد خبر : ۵,۳۸۵
اشتراک در