۲۳ دی ۱۳۹۳ ۱۰:۲۴
برنامه ریزی برای پاراآسیایی از لندن آغاز شد
رقیه اله کرمی، رئیس انجمن تیراندازی و سرپرست تیم اعزامی ایران به مسابقات پاراآسیایی اینچئون در خصوص دستاوردهای این تیم در مسابقات پاراآسیایی گفت: برای بازی های اینچئون برنامه ریزی دراز مدتی انجام شده بود که به بعد از مسابقات لندن در سال 2012 برمی گردد. پس از آن با برگزاری مسابقات مختلف داخلی به خصوص مسابقات آزاد توانستیم ضمن پویا نگه داشتن این رشته، نیروهای جدید و مستعدی را نیز کشف کنیم. ضمن اینکه در هشت مرحله اردویی که برای بازی های پاراآسیایی داشتیم تمرینات خوبی انجام دادیم و فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک نیز نهایت همکاری را با ما داشتند و این اردوها از پربارترین تمرینات ما به شمار می رود.

اله کرمی ادامه داد: طی سالهای اخیر بانوان در رشته تیراندازی درخشش چشمگیری داشتند، به خصوص در مسابقات جهانی پیش از پارالمپیک 2012 لندن. در مسابقات پارالمپیک هم بچه ها خوب ظاهر شدند و اینها همه محصول عملکرد موفق کادر فنی در دوره های مختلف و حمایت های فدراسیون است.

رئیس انجمن تیراندازی خاطر نشان کرد: ترکیب اعزام شده به اینچئون بیشتر از تیراندازانی تشکیل شده بود که طی مسابقات آزاد اخیر انتخاب شدند و می توان گفت حدود 70 تا 80 درصد نفرات اعزامی از بچه های جدید بودند و اینها همه نشان می دهد که سرمایه گذاری برای برگزاری مسابقات آزاد و لیگ های باشگاهی چه قدر در تقویت تیم ملی و معرفی نفرات جدید موثر است.

وی درهمین زمینه افزود: در نظر داریم در مسابقات آزاد و لیگ شرایط برگزاری و تجهیزات را تا جایی که امکان دارد به استانداردهای جهانی نزدیک کنیم و رکوردها را نیز بر همین اساس تعیین می کنیم تا ورزشکاران سطح آمادگی خود را بالاتر ببرند و دست ما هم برای انتخاب نفرات برتر باز باشد.

اله کرمی تصریح کرد: در همین زمینه از هیات های استانی انتظار می رود تا در برگزاری مسابقات با انجمن و فدراسیون همکاری بیشتری داشته باشند، به خصوص هیات هایی که ورزشکاران آنها توانسته اند در سطح جهانی و آسیایی به موفقیت دست یابند.

سرپرست تیم ملی در بازی های اینچئون گفت: به نسبت دوره قبل مسابقات پاراآسیایی، با نفرات بیشتری شرکت کرده بودیم، به علاوه ی اینکه در مسابقات گوانگجو تنها در تپانچه بادی مسابقه دادیم و این دور برای اولین بار در تپانچه خفیف 50 متر هم شرکت کردیم و به نشان طلا هم دست یافتیم.

وی افزود: به نسبت دور قبل بازی های پاراآسیایی، شرایط برای ما سخت تر بود، به این دلیل که قوانین و مقررات تغییرات زیادی داشته اند و این مساله هم به دغدغه های ما افزوده شده بود، اما با این حال به لطف خداوند توانستیم هم در تپانچه بادی و هم در تپانچه خفیف رکورد شکنی کنیم و عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم.

اله کرمی گفت: این مساله را نیز باید یادآور شوم که بهترین ورزشکاران رشته تیراندازی از آسیا و کشورهای کره، چین، تایلند و چند کشور دیگر هستند و از این نظر مقابله با آنها در بازی های پاراآسیایی بسیار مهم بود.

رئیس انجمن تیراندازی تصریح کرد: در هر دوره، موفقیت ملی پوشان تیم تیراندازی باعث شده تا میزان جذب به این رشته افزایش یابد، به عنوان مثال می توانم از آقای عنایت اله بخارایی، دارنده دو عنوان قهرمانی پارالمپیک و نیره عاکف دارنده نشان برنز پارالمپیک نام ببرم که به علت موفقیت های ایشان میزان روی آوردن به رشته تیراندازی در مقاطعی افزایش داشت. این اتفاق در مورد موفقیت های اخیر نیز افتاده است و با عملکرد خوب ساره جوانمردی در مسابقات مختلف جهانی و آسیایی، میزان گرایش بانوان به این رشته افزایش یافته و در مسابقات آزاد شاهد حضور خوبی از خانم ها هستیم.

سرپرست تیم ملی در بازی های پاراآسیایی اینچئون گفت: تیم کره با اینکه میزبان بود و از حریفان اصلی هم به شمار می رفت، هنگام مسابقات بچه های ما را تشویق می کرد، این مساله برای من به عنوان یک نقطه عطف محسوب می شود که به جایی رسیدیم که رقیبان هم ما را تشویق می کنند.

وی در پایان گفت: رشته تیراندازی از رشته هایی است که در آن رشد خوبی داشته ایم و امیدواریم با بیشتر فعال شدن آن در هیات های استانی، برگزاری مسابقات داخلی، اعزام های برون مرزی و حمایت های بیشتر، شاهد شکوفایی روز افزون و جذب نیروهای جدید باشیم.

کد خبر : ۵۳۸
اشتراک در