۴ دی ۱۴۰۱ ۰۸:۴۰
نخستین جلسه هیات رئیسه و اجرایی کمیته ملی پارالمپیک با اعضای جدید؛
اصول بنیادین و اهداف سه گانه کمیته و اقدامات مرتبط با بازی های هانگژو تصویب شد
 
اولین نشست هیات رئیسه و اجرایی  کمیته ملی پارالمپیک ( دویست و دومین جلسه پیاپی ) با حضور اعضای جدید به ریاست دکتر کارگری برگزار شد.
در این نشست گزارشی از وضعیت موجود برای بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲ ارائه شد و پس از آن اعضا، نقطه نظرات خود را برای بهبود شرایط و افزایش شانس مدال آوری در رشته های مختلف ارائه نمودند.
در این خصوص مقرر شد: درخواستهای کمیته از فدراسیون های ورزشی در راستای تحقق اهداف مورد نظر برای مدال آوری پیش بینی شده به صورت خاص و فدراسیون محور ارائه شود، از ورزشکاران مدال آور که امکان کسب مدال در بازی های پاراآسیایی هانگژو نیز پاریس ۲۰۲۴ را دارند حمایت ویژه به عمل آید، مشکلات کلاس بندی و دریافت کلاس بندی برای ورزشکاران شانس کسب مدال مرتفع شود، از ورزشکاران شانس کسب مدال نقره که امکان کسب مدال طلا را نیز دارند حمایت ویژه به عمل آید، توجه به آسیب شناسی رشته ها، کارگروه ویژه فنی جهت پیگیری وضعیت ورزشکاران خاص که امکان مدال آوری دارند و به دلایل گوناگون در لیست اعزام و جدول مدال آوری قرار نگرفته اند، پیگیری شود و اردوهای آمادگی نیز به صورت متمرکز در یک مکان و شهر مشخص برگزار شود.
در این نشست دکتر غفور کارگری، رئیس کمیته ملی پارالمپیک اهداف مورد نظر برای این کمیته را در سه بخش کوتاه مدت با هدف بازی های پاراآسیایی هانگژو ۲۰۲۲، میان مدت با رویکرد بازی های پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ و دراز مدت با چشم انداز استعداد یابی، طرح تحول ورزش بانوان، جهت دهی و کارآمدکردن روز ملی پارالمپیک و توسعه همگانی ترسیم کرد که مورد تصویب اعضا قرار گرفت.
رییس کمیته ملی پارالمپیک از بیانیه گام دوم انقلاب در زمینه ورزش، فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص ورزش ( به عنوان ملاک کار و تابلوی راهنما )، شعار سال به عنوان الگوی حرکت در هر سال، سند راهبردی مصوب کمیته، نتایج آسیب شناسی های صورت گرفته، طرح تحول ورزش بانوان و توجه ویژه به استعداد یابی به عنوان اصول بنیادین برای راهبرد کمیته یاد کرد که این موارد نیز به تصویب اعضا رسید.
در بخش دیگر مقرر شد کارگروه ویژه تحول در ورزش بانوان تشکیل شود.
در ادامه جلسه، مقرر گردید تمرکز در راستای تقویت بخش های فنی، فرهنگی و بین الملل به صورت خاص و مشهود در دستور کار کمیته و اولویت قرار گیرد.
همچنین در پایان مقرر شد نسبت به فعال تر نمودن کمیسیون های تشکیل شده توسط کمیته و نیز افزایش تعامل با فدراسیون های همکار با کمیته ملی پارالمپیک، اقدامات مقتضی صورت پذیرد.
 

جلسه  4
جلسه  3
جلسه  2
جلسه  1

 
کد خبر : ۵,۳۲۹
اشتراک در