۷ دی ۱۳۹۳ ۱۱:۰۳
رخشانی همکاری کمیته بین المللی پارالمپیک با المپیک افزایش می یابد
نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک ایران گفت: افزایش روابط با کمیته بین المللی المپیک از جمله راهکارهای تدوین شده برای پنج سال آینده کمیته بین المللی پارالمپیک است.

به گزارش روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، فاطمه رخشانی افزود: نشست تدوین راهکارهای توسعه ورزش پارالمپیک چندی پیش در کشور آلمان برگزار شد و از راهکارهای پیشنهاد شده اعضای برای پنج سال آینده، چهار استراتژی برای این موضوع انتخاب شد.

وی در تشریح این راهکارها گفت: نخستین راهکاری که از قبل نیز مد نظر بود اما تاکید به تلاش بیشتر در این زمینه شد، همکاری مشترک کمیته بین المللی پارالمپیک با کمیته بین المللی المپیک است چون باعث توسعه ورزش و جنبش پارالمپیک می شود.

نایب رییس کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: در حال حاضر کمیته بین المللی پارالمپیک برای رشد و توسعه جنبش پارالمپیک 23 رشته ورزشی را در برنامه های کاری خود دارد و دومین راهکار پیشنهادی افزایش تعداد رشته ها است. برای مثال والیبال در آب را در ایران تجربه کردیم و به عنوان یک رشته جدید معرفی خواهد شد. در ضمن توازن بین رشته های ورزشی نیز باید ایجاد شود.

رخشانی گفت: سومین راهکار، توسعه کمی و کیفی ورزشکاران است. در این زمینه باید توانمندی بازیکنان افزایش یابد تا رکوردها نیز بهتر شود. مباحث فنی در رشته های مختلف نیز باید پیشرفت داشته باشد و مهمتر از همه اینکه تعداد ورزشکاران نیز افزایش یابد.

وی در باره چهارمین راهکار تدوین شده گفت: این راهکار در باره کلاس بندی ورزشکاران است. در حال حاضر موضوع کلاس بندی ورزشکاران خیلی پیچیده است به گونه ای که حتی خیلی از ورزشکاران روش و دلایل کلاس بندی خود را نمی دانند. مقرر شد کلاس بندی ها ساده شود تا به راحتی اطلاع رسانی شود و قابل درک برای همه باشد. همچنین باید کلاس بندی ها به گونه ای باشد که یک ورزشکار نتواند در ماده های مختلف شرکت کند. به عنوان مثال یک شناگر نتواند در همه ماده ها شرکت کند و به دلیل اینکه از قدرت بدنی خوبی برخوردار است، چندین مدال کسب کند، اما سایر شناگرها بدون مدال بمانند، اگر این موضوع عملی شود، انگیزه برای سایر شناگران نیز بوجود می آید.
کد خبر : ۵۲۹
اشتراک در